افتتاح بایو بانک دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افتتاح بایو بانک این دانشگاه با گنجایش ۲۶ یخچال منهای ۸۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ تفقدی گفت: بایو بانک یا بانک نمونه های زیستی؛ یک مخزن با ارزشی است از نمونه های بایولوژیک که در این بانک نگهداری می شوند.

وی افزود: در این بانک نمونه های بیمارانی که به کانسر یا ناهنجاری های جنینی دچار هستند نگهداری می شوند و در آینده آزمایشات تکمیلی، ارزیابی های ژنتیکی و ارزیابی های بایولوژیکی روی این افراد انجام می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بایو بانک برای مطالعه کهورت یا مطالعه پایش سلامت کارکنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه خون مرکز پایش سلامت دانشگاه نیز به مدت ۱۰ سال در این مکان نگهداری می شود تا در آینده این موارد برای انجام تحقیقات بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفقدی افزود: بایو بانک به لحاظ طراحی در کشور منحصر به فرد است و قابلیت قرار گرفتن ۲۶ یخچال منهای ۸۰ درجه، دو تانک ازت، آزمایشگاه، یخچال فریزر منهای ۲۰ بزرگ در ابعاد ۹ متر مربع، یخچال هشت درجه با ابعاد دو متر مربع با کاربرد خاص هر وسیله را در نگهداری نمونه های زیستی دارا می باشند.

وی گفت: بنا شده تا این مرکز به صورت متمرکز فعالیت و دانشگاه هیج بایو بانک دیگری در مراکز خود نداشته باشد و در این محل نمونه ها نگهداری شوند. در حقیقت مجموعه کهورت، بایوبانک و اتاق های تمیز زیر ساخت های دانشگاه در حوزه فناوری و مطالعات بالینی روی انسان است.

انتهای پیام//م.م

افتتاح بایو بانک علوم پزشکی با گنجایش 26یخچال مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.