نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی:

بهبود معیشت مردم ، توسعه اشتغال و احیای دریاچه ارومیه در اولویت کاری استاندار جدید باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: استاندار غیربومی جدید با مطالعه وضعیت این استان، معیشت مردم، درآمد سرانه، اشتغال جوانان، دریاچه ارومیه، اتحاد و همدلی اقوام و ادیان و مسائل فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  اولویت اصلی استاندار جدید آذربایجان غربی را مسائل اقتصادی و مسئله معیشت مردم عنوان کرد و افزود: برابر اعلام صریح کارشناسان، درآمد سرانه این استان  نصف درآمد سایر استان های کشور بوده و از نظر معیشتی وضعیت مردم مناسب نیست.

وی، تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشت مردم باید در اولین اولویت کاری استاندار جدید آذربایجان غربی قرار گیرد و دومین اولویت وی نیز اشتغال جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: احیای دریاچه ارومیه، استفاده از پتانسیل های مرزی استان برای مبادلات خارجی به منظور بهبود وضعیت استان و بحث امنیت به دلیل وجود اقوام و ادیان مختلف در استان و لزوم توجه به اتحاد و همدلی بیش از پیش از اولویت های دیگر استاندار جدید باشد.

وی، تأکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله اصلی موضوع فرهنگ بوده و سایر مباحث جزو حاشیه محسوب می شوند، بنابراین مباحث فرهنگی نیز باید در رأس امور استانداری قرار گرفته و مشکلات و ضعف های این حوزه ترمیم شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، با تقدیر از استانداران سابق آذربایجان غربی گفت: استاندار جدید نیز باید در اسرع وقت با مطالعه وضعیت آذربایجان غربی، نقاط ضعف و کمبودهای استان را شناسایی، جبران و نقاط قوت را تقویت کند به همین خاطر امیدواریم استاندار جدید مشکلات استان را درک و سعی در رفع آنها داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه استاندار بومی به دلیل داشتن شناخت و تحلیل های مناسب از وضعیت استان انتخاب مناسبی می توانست باشد، گفت: در این باره با وزارت کشور صحبت شد اما به دلیل سیاست نامشخص آنها به ظاهر اکثر استانداران، افراد غیربومی انتخاب شده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در پایان خطاب به مردم و مسئولین نیز گفت: به هرحال اکنون که تصمیم بر انتخاب استاندار غیربومی شده، کمک کنیم تا با همراهی و همدلی، استاندار جدید در مسئولیت خود موفق شود.

انتهای پیام/ب

«معیشت، اشتغال، دریاچه ارومیه و فرهنگ» اولویت های استاندار جدید آذربایجان غربی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.