ژرژ و‌ه آ، رئیس جمهور لیبریا شد

اسطوره فوتبال لیبریا و ستاره سابق باشگاه آث میلان، پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رای دهندگان کشور آفریقایی لیبریا، ژرژ وه آ اسطوره فوتبال این کشور از حزب کنگره تغییرات دموکراتیک را به عنوان رئیس جمهور آینده خود برگزیدند. او جانشین الن جانسن سیرلیف، اولین رئیس جمهور زن در قاره آفریقا و برنده جایزه صلح نوبل خواهد شد.

لیبریا در قرن نوزدهم توسط برده‌های آزاد شده آمریکایی، بنیان گذاری شد، ولی در ۷۳ سال اخیر، کار انتقال قدرت در این کشور به آرامی انجام نشده است. اما این بار ناظران بین المللی تایید کردند که انتخابات اخیر به آرامی برگزار شده است.


در انتخابات این کشور بیش از ۲.۱ میلیون نفر رای دادند که در نهایت وه آ در رقابتی تنگاتنگ با ژوزف بوآکای معاون رئیس جمهور سابق پیروز شد.
سیرلیف پس از دو دوره‌ی شش ساله از قدرت کنار خواهد رفت. او موفق شد به جنگ داخلی ۱۴ ساله در لیبریا خاتمه دهد و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کشور را از شر ویروس ابولا  نجات داد.

کریستوفر فومونیو، از تحلیلگران به نام سیاسی درباره این انتخابات گفت:" همه این مردم می‌گویند که خواهان تغییر و پیشرفت هستند و برای همین است که تقریبا تمام کاندیدا‌ها خود را در جهت تغییرات معرفی کرده اند. "
وه آ، با سیاست بیگانه نیست و در حال حاضر یکی از سناتور‌های مجلس لیبریا است.


گفتنی است، وه آ که سال ۱۹۹۵ مرد سال فیفا شد، علاوه بر میلان در تیم‌های چلسی، پاری سن ژرمن، موناکو و مارسی و منچستر سیتی نیز بازی کرده است.


انتهای پیام/



ستاره سابق میلان رئیس جمهور لیبریا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار