طرح هر زائر یک نهال همزمان با اربعین حسینی در مهران اجرا می شود

مدیرکل منابع طبیعی ایلام از تامین نهال مورد نیاز برای اجرای طرح هر زائر یک نهال در مسیر زائران اربعین حسینی در محدوده شهرستان مرزی مهران خبر داد.

طرح هر زائر یک نهال همزمان با اربعین حسینی در مهران اجرا می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی ایلام اعلام کرد: در راستای توسعه فضای سبز و همچنین کاهش گرد و غبار، مبارزه با بیابان زایی و نهادینه کردن فرهنگ صیانت از منابع طبیعی مدت 2 سال است که همزمان با ایام اربعین طرح هر زائر یک نهال در استان اجرا می شود.

وی افزود: سال گذشته حدود 12 کیلومتر در منطقه مرزی عراق و 30 کیلومتر در 2 طرف جاده در مرز مهران کار چاله کنی توسط این اداره کل انجام و نهال زیادی توسط زائران غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: امسال این طرح نیز همزمان با اربعین حسینی اجرا می شود که امیدواریم با همکاری همه موکب ها و عموم مردم به ویژه زائران در سالهای آتی شاهد فضای سبز و شادابی در مسیر سفر زوار اربعین به عتبات عالیات باشیم.

احمدی تاکید کرد: نهال های تامین شده از نوع سازگار با محیط و متناسب با آب و هوای منطقه هستند که امیدواریم با نگهداری چند ساله بتوانند موجب سرسبزی مسیر عتبات عالیات شوند.

انتهای پیام/اس

اجرای طرح هر زائر یک نهال در ایام اربعین در مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.