مخبر دزفولی:

جریان طب ایرانی اسلامی را تضعیف نکنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوشش طب ایرانی اسلامی در بستر تمدن اسلامی بوده است، گفت: جریان طب ایرانی اسلامی را تضعیف نکنیم.

جریان طب ایرانی اسلامی را تضعیف نکنیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش دانشجویان و دانش آموختگان دارو سازی، طب ایرانی و تاریخ پزشکی که امروز برگزار شد، گفت: برخی دوستان اصرار دارند بگویند طب ایرانی در حالی که هرجا یک نمونه ای از بهترین طبیبان می بینید از دامن تمدن اسلامی رشد کرده است. باید توجه کنیم که جوشش طب ایرانی اسلامی در بستر تمدن اسلامی بوده است.

وی افزود: اگر کسی یک اشتباهی کرد به حساب آن تخلف بگذارید، چرا صورت مسئله را پاک می کنید‌. اگر کسی تخلفی کرد نباید آن را به حساب حذف یک جریان تاریخی و تمدنی گذاشت.

مخبر دزفولی اظهار کرد: مشکلات را حل کنیم و اجازه  سوء استفاده ندهیم. راه حل این کار استانداردسازی است نه پاک کردن صورت مسئله. بنده روی هیچ کدام تصبی ندارم و به دوستانی هم که یک جانبه و یک بعدی نگاه می کنند، توصیه می کنم که تعصب نداشته باشید‌ و جریان طب ایرانی اسلامی را تضعیف نکنیم.

وی اشاره کرد: زمانی که ما در کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی کار را شروع کردیم و از آقای ولایتی خواهش کردیم که پیگیری کند، جریان عظیمی موافق طب سنتی نبود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: ولی امروز  حدود۱۱۰ نفر از فارغ التحصیلان پزشکی تخصص طب سنتی می گیرند؛ چندین فارغ التحصیل رشته داروسازی، تخصص طب سنتی داروسازی را می گیرند.تاریخ پزشکی در حال حاضر شکل گرفته است.

ساخت اولین دانشکده طب سنتی در دانشگاه تهران

وی در ادامه گفت: اولین دانشکده طب سنتی در دانشگاه تهران و پس از آن در دانشگاه های شاهد و شهید بهشتی شکل گرفت.

مخبر دزفولی افزود: باید هوشمندانه عمل کنید و از این کار بزرگی که شروع شده مواظبت کنید. راه حل آن هم این است که همه بطور منسجم عمل کنیم و از افراط و تفریط به دور باشیم. حساسیت های بیرونی برای خودمان ایجاد نکنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به اینکه ما مدافع طب سنتی ایرانی اسلامی هستیم، گفت: اگر این طب تبدیل به یک جریانی شود که در کشور قطب بندی ایجاد کند، مضر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این باور ایجاد شده است که این طب، طب مفیدی است.

مخبر دزفولی افزود: شما در پی نفی طب مدرن نیستید و آنها هم نباید طب ایرانی اسلامی را نفی کنند، چرا که کارکرد های مفید آن را همه مشاهده می کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: دوستان ما در وزارت بهداشت باید حمایت بیشتری انجام دهند. ما هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده حمایت از این جریان مفید، علمی و دارای پیشینه درست تمدنی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.