ابقا عده ای از استانداران در دولت دوازدهم

قائم مقام وزیر کشورگفت:عده ای از استانداران در دولت دوازدهم ابقا می شوند .

ابقا عده ای از استانداران در دولت دوازدهمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در دومین نشست هم اندیشی سند تدبیر توسعه استان، با اشاره به روند تغییر استانداران گفت: تعدادی از 14 استاندار باقی مانده از کابینه یازدهم در دولت دوازدهم ابقا می شوند.

وی افزود: از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون استانداران 17 استان منصوب شده اند.
هاشمی ادامه داد: با نظر وزیر کشور برخی از استانداران که دوره کوتاهی در دولت یازدهم خدمت کرده اند در این دولت ابقا خواهند شد.

وی تاکید کرد: کارنامه بقیه استانداران نیز در حال بررسی است که در فرصت مناسب تغییر یا ابقا می شوند.

وی افزود:در انتخاب استاندار برای آذربایجان‌شرقی بحث فراوانی شد و امروز خوشحالیم که فردی متخصص، معتدل و آشنا به استان به این سمت انتخاب شده است .

وی ضمن قدردانی از استاندار سابق ادامه داد: دکتر جبارزاده، نگاه متعادل و اثرگذاری در استان داشت، دکتر خدابخش نیز این مسیر را ادامه خواهد داد؛ چرا که استان آذربایجان‌شرقی نیازمند توسعه است .

وی با اشاره به شرایط دهه‌های گذشته‌ی آذربایجان‌شرقی، افزود: زمانی ما به این فکر بودیم که چرا آذربایجان درجا می‌زند و چرا در مقایسه با دیگر استان‌ها حرکت لاکپشتی در مسیر توسعه دارد، اما امروز خوشحالیم که حرکت‌های جدید و شتابانی در استان شروع شده که یکی از اقدامات نیز سند تدبیر توسعه استان است .

هاشمی با اشاره به ویژگی‌های مثبت سند تدبیر توسعه استان، یادآور شد: مسئولان امر در تهیه این سند و بررسی موارد به مراکز علمی، اساتید، دانشگاه‌ها، بخش خصوصی، صاحب‌نظران و... مراجعه کردند که اقدام بسیار مبارکی است؛ چرا که صرفاً دولت نمی‌تواند پاسخگوی موارد باشد؛ با شفاف شدن نقش مردم در توسعه، کارها منطقی‌تر و کم هزینه‌تر پیش می‌رود که در سند تدبیر توسعه استان بدان توجه شده و جای تقدیر دارد .

وی با بیان اینکه سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی یکی از بهترین سندها در سطح کشور است، گفت: باید بگویید که خروجی زحمات سند تدبیر توسعه چه بود و استان در کشور چه جایگاهی پیدا کرده است؟ باید همه از این حرکت شتاتبان استان باخبر شوند

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ رشته‌ی صنعتی در دنیا داریم، افزود: کشور آلمان تنها در ۲۳ رشته صنعتی کار کرده و امروز به ارزش زیادی صادرات می‌کند؛ از این رو انتخاب هسته‌های کلیدی موضوع مهمی است که در سند تدبیر توسعه استان مورد توجه قرار گرفته است .

هاشمی با بیان اینکه در شرایط فعلی چاره‌ای نداریم جز استفاده‌ از بخش خصوصی و سرمایه‌های مردم، خاطرنشان کرد: آذربایجانی‌های زیادی در خارج کشور داریم که سرمایه‌های خوبی دارند، باید از این سرمایه‌گذاران دعوت کنیم تا به استان بازگردند، یکبار در هتل پارس چنین جلساتی برگزار شد و اثرات آن را نیز دیدیم .

قائم‌مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه فضای امروز استان هرگز با فضای سال ۷۱ قابل مقایسه نیست، بیان کرد: وقتی امام جمعه، استاندار و رئیس سازمان برنامه‌ریزی بدین زیبایی در محور توسعه سخن می‌گویند و قوه قضاییه، سپاه، اطلاعات و... نیز در کنار آنان قرار گیرند؛ در نتیجه حرکت رو به توسعه‌ی استان، شتابان خواهد شد .

وی یادآور شد: برای اینکه استان به جایگاه مطلوب برسد باید هماهنگی، تعامل و اعتماد به عنوان شعار محوری در دستور کار قرار گرفته و مجموعه‌ها با یکدیگر هم‌افزایی کنند تا بستری که فراهم شده شتاب پیدا کند .

هاشمی با بیان اینکه هماهنگی، تعامل، وحدت و اعتماد بین مجموعه‌ها معجزه می‌کند، گفت: این موارد در استان در حال فراهم شدن است و این یک فرصت تاریخی برای آذربایجان است و ما به این حرکت امیدوار هستیم .

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی، استان باعظمتی بوده و ملتی بزرگ دارد، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی نقش موثری در تاریخ انقلاب داشته و این استان باید به جایگاه خود در توسعه دست یابد؛ چند وقت پیش جلسه‌ای در اتاق بازرگانی اصفهان حاضر شده و متوجه لهجه‌ی آذری تعدادی از حاضران شدم که اصالت آذری داشتند، گفتند که اینجا فرصت برای سرمایه‌گذاری فراهم بوده از این‌رو به این استان آمده‌ایم؛ این سرمایه‌گذاران اکنون در حال بازگشت به استان هستند؛ در سمنان، تهران و نقاط مختلف نیز سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از آذربایجان‌شرقی حضور دارند .

وی با اشاره به سند تدبیر توسعه استان، تاکید کرد: امید است این سند مسیر تعالی را طی کرده و آذربایجان‌شرقی به جایگاه مطلوب برسد .

 

انتهای پیام/ش

برگزاری دومین نشست هم اندیشی سند تدبیر توسعه اذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار