فلج شدن اقتصاد کشور با ورود کالاهای بی کیفیت خارجی

ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی به کشور اقتصاد ایران را فلج کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،ولی ملکی نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس، امروز در همایش کشوری گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار داشت: یکی از الزامات و ضرورت‌های مهم در حوزه تولید رعایت استاندارد است چراکه در عصر کنونی ارتباطات در جهان به حدی بالا رفته است که اگر کالایی استاندارد لازم را نداشته باشد در واقع در کشورهای خارجی مورد پذیرش واقع نمی‌شود.

وی گفت: عدم توجه به استانداردها می‌تواند ما را از بازارهای جهانی حذف کند و برای اینکه بتوانیم اقتصاد کشور را بهبود بخشیم باید با استانداردسازی تولیدات خود مبادرت به تولید و ارائه خدمات کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصرف و عرضه کالا در بازارهای جهانی بسیار سخت است و در حوزه استاندارد کالاهای تولیدشده مشکل داریم و فعالیت آزمایشگاه‌های همکار نیز هم به صورت فرصت و هم تهدید تلقی شود چراکه ممکن است با اعمال نفوذ به این آزمایشگاه‌ها کالاهایی که استاندارد لازم ندارند باکیفیت قلمداد شوند.

ملکی تصریح کرد: متاسفانه در بازارهای جهانی دید مثبتی به کالاها و تولیدات ایرانی وجود ندارد چرا که کیفیت و استاندارد لازم را نداشته و این موضوع سبب می‌شود که قیمت کاهش یافته و عرضه و تقاضا کم شود.

وی افزود: ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی اقتصاد کشور را فلج کرده است و ضرورت دارد که سازمان ملی استاندارد در مبادی و گمرکات ورودی کشور بررسی‌ها و دقت نظر خود را افزایش دهد تا از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی به داخل کشور جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/ع

ورود کالاهای بی کیفیت خارجی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار