معاون وزیر کشور مطرح کرد؛

استان های معین آماده برای خدمات دهی به زائران/آماده سازی هرچه سریعتر پارکینگ های مرز خسروی

معاون وزیر کشور گفت: استان های معین باید از الان باید به بحث اسکان و تغذیه زائران توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ، محمد علی افشانی معاون وزیر کشور امروز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین که با حضور مسئولین مرتبط در مرز خسروی برگزار شد، با اشاره به رشادت های مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس گفت: رشادت های مردم مقاوم این منطقه را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: به برکت خون شهدای کربلا و رهروان آنها فرصتی فراهم شد که، این منطقه به حق تاریخی خودش برسد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: این فرصت، یک فرصت تاریخی است که، مردمی که هم وظیفه مرزبانی، هم وظیفه عمران و آبادانی و تولید را در این منطقه دارند به آنچه که در طول تاریخ نتوانستند برسد، از این رهگذر انشاء الله برسند.

وی افزود: این افتخاری برای همه ما است که بتوانیم در این اتفاق بزرگ نقشی که بخشی از آن خدمت به زائران سیدالشهدا است و بخش دیگر خدمت به مردمانی است که نقش بارزی در طول دوران پس از انقلاب تا امروز داشته‌اند، داشته باشیم.

افشانی ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه گفت: ایشان فردی با تجربه هستند و امیدواریم از تجربیاتشان در این استان کمال استفاده را ببرند.

وی همچنین از نیک کردار معاون عمرانی استاندار تشکر کرد و افزود: موفقیت‌هایی که در اینجا وجود دارد، حاصل کار این عزیز و همکارانشان با راهنمایی های استاندار محترم است.

معاون وزیر کشور از تمام مدیران استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین به خاطر آماده سازی استان و مرز خسروی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

آمادگی کرمانشاه برای میزبانی از زائران بسیار خوب است

وی با اشاره به  اقدامات انجام شده در استان برای میزبانی اربعین حسینی گفت: خوشبختانه گزارشاتی که همه عزیزان دادند، گزارشاتی امیدوار کننده است و در بازدید هم اعلام کردم که میزان کاری که در استان کرمانشاه انجام شده است با استان هایی چون ایلام و مهران- که چند سالی است درگیر این موضوع هستند تقریبا برابری می‌کند. البته دیروز از وضعیت پارکینگ‌های مهران ناراحت شدم و امیدوارم آنها هم در آینده اصلاح کنند.

استان های معین امکانات را برای زائران فراهم کنند

افشانی در خصوص استان‌های معین در تدارک اربعین حسینی گفت: استان‌های معین فکر نکنند که تنها به استان کرمانشاه کمک می کنند، بلکه بدانند که برای زائران خودشان این کار را انجام می دهند.

وی افزود: استان‌های معین بدانند که اگر زائران فردا روز اعتراضی داشته باشند، به خود شما بر می گردد و این خدمات برای زائران خود شما است که از الان باید به بحث اسکان و تغذیه آنها نیز فکر و توجه شود.

معاون وزیر کشور گفت: به این طریق ما استان های معین را گذاشتیم که بیایند، امکانات را برای زائران خودشان فراهم کنند و گفتیم استان‌های جنوبی، شلمچه را پوشش دهیم و به همین ترتیب استان های مرکزی و شمالی و شمال غربی را برای مرزهای غربی و بخششی هم چذابه تعیین کردیم. بنابراین امیدواریم به خوبی این کار انجام شود.

وی افزود: معاونین عمرانی همه اختیار و اقتدار دولت در استان ها را در حوزه اجرا دارند و هیچی کم ندارند و شما اینجا با این وصف که می خواهید به مردم خودتان سرویس دهید، هیچ محدودیت و معذوریتی ندارید.

افشانی در خصوص تغذیه و اسکان زائران نیز گفت: هر استانی به هر میزانی که می تواند کمک می کند و در استان کرمانشاه نیز آنطور که اعلام کردند، آمادگی لازم را خواهند داشت.

آماده سازی هر چه سریعتر پارکینگ های مرز خسروی

وی در خصوص پارکینگ نیز گفت: این پارکینگ هر چه سریعتر آماده شود و به مرحله ای که قابل استفاده باشد، برسد.

معاون وزیر کشور گفت: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، این شهرها شهرهای تقریبا با درآمد کم هستند، لذا فرصتی پیش آمده است که از این فرصت استفاده کنید برای یکبار خدمت به مردمانی که یک عمر نقش مرزبانی را داشته اند.

وی افزود: بیایید با دست و دلبازی تمام به این حافظان سرزمینمان خدمت کنیم. من این قول را می دهم که با همکاری و همدلی مدیران و نمایندگان تا هفته دولت سال آینده، چهره اینجا تغییر محسوسی کند و برای اربعین سال آینده نیز از فردای اربعین کار ما با شدت بیشتری آغاز می شود. بیایید با دست و دلبازی تمام به این شهرستان کمک کنیم تا احیا شود.

افشانی گفت: بحث ساماندهی اینجا باید در قالب یک برنامه ریز جامع انجام شود و بحث رونق اقتصادی و اشتغال مردم در اینجا برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این مرز یک مرز تاریخی است و بنشینید تقسیم بندی لازم را در این زمینه انجام دهید و کار را برای ۱۲ ماه آینده بلافاصله پس از اربعین آغاز کنیم.

پیشرفت خوب در زیر ساخت‌های استان کرمانشاه و ایلام

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به بازدیدش از مرز خسروی در کرمانشاه و مهران در ایلام گفت: خوشحالی ام  از این است که فکر نمی کردم زیر ساخت‌های استان کرمانشاه و ایلام تا این اندازه پیشرفت کرده باشد.

وی از همه مسئولان استان خواست تا ذهنیت مثبت در مورد منطقه برای زائران به وجود آورند.

افشانی افزود: اگر ذهنیت مثبت برای زائران در این منطقه ایجاد نشود، برای سال بعد دیگر کسی از اینجا عبور نخواهد کرد و این وظیفه اصلی استان و شهرستان است.

وی ادامه داد: کمیته زیرساخت نیز شرایط را به گونه ای فراهم کنند که برای سال آینده وقتی با سایر مرزها مقایسه کردند، اینجا را برای تردد انتخاب کنند و تعداد بیشتری نیز از این مرز عبور کنند و آبادانی منطقه نیز در پی آن رقم بخورد.

معاون وزیر کشور در پایان خواستار آمادگی کلیه نهادهای مرتبط از جمله نیروی انتظامی در آمادهسازی هر چه سریعتر مرز خسروی برای تردد زائران شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.