حیدر العبادی: از ارتش علیه مردم خود و شهروندان کُرد استفاده نخواهیم کرد

نخست وزیر عراق اعلام کرد ارتش را علیه مردم خود به کار نخواهیم گرفت یا علیه شهروندان کُرد وارد جنگ نخواهیم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع)، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق بار دیگر تاکید کرد که دولت علیه شهروندان کُرد وارد عمل نخواهد شد و از ارتش علیه آن‌ها استفاده نخواهد کرد.


بر اساس این گزارش، العبادی روز پنج‌شنبه (امروز)، خواستار بسته شدن اردوگاه های آوارگان و بازگشت آوارگان به منازلشان در سریع‌ترین زمان ممکن شد.


او با اشاره به ضرورت حفظ یکپارچگی عراق، تاکید کرد که بغداد قصد ندارد علیه شهروندان کرد وارد جنگ شود.


العبادی افزود: «به‌طور جدی برای برقراری ثبات در استان الانبار تلاش می کنیم. باید درهای اردوگاه های آوارگان بسته شود و همه آوارگان در سریع ترین زمان ممکن به منازل خود بازگردند.»


او با تاکید بر ضرورت حفظ موفقیت‌های به دست آمده در استان الانبار گفت: «اجازه نمی دهیم اوضاع به پله اول رویکردهای طایفه ای و تجزیه‌طلبانه بازگردد.»


نخست‌وزیر عراق در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «ارتش را علیه مردم خود به کار نخواهیم گرفت یا وارد جنگ علیه شهروندان کُرد یا دیگر اقوام نخواهیم شد. وظیفه ما ایجاب می‌کند که برای یکپارچگی کشور، اجرای قانون اساسی و حمایت و دفاع از شهروندان و ذخایر ملی کشور تلاش کنیم.»


دیروز مسئولان کردستان عراق حیدر العبادی را متهم کردند که درصدد حمله نظامی به منطقه کردستان است و اعلام کردند که او مسئول به وجود آمدن هرگونه بی ثباتی و نابسامانی در مناطق مورد اختلاف است.

 

انتهای پیام/

 

واکنش حیدر العبادی به اتهامات درباره حمله نظامی به منطقه کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار