تهیه سند توسعه روستایی در زنجان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت : در 33 روستابه صورت پایلوت سند توسعه روستایی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صنعتی منفرد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به واگذاری زمین به روستائیان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار و ۲۵۲ قطعه زمین به روستائیان واگذار شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی، غیر دولتی عمومی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای محرومیت زدایی تشکیل شد، این نهاد به صدور سند مالکیت واحدهای روستایی و شهری تأکید جدی دارد و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی گفت: صدور سند واحدهای مسکونی روستایی هزینه چندانی برای خانوارهای روستایی به دنبال ندارد و در این راستا روستاییان طی فرآیندی برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: بعد از تشکیل بنیاد مسکن به فرمان امام خمینی(ره) این ارگان در زمینه بهسازی مسکن روستایی، احداث مسکن روستایی، اجرای طرح هادی و دیگر زمینه‎ها فعالیت می‌کند.
صنعتی‌منفرد بیان کرد: برگزاری کمیته کارشنایی برای 17 روستا، طرح دو روستای گیلانکشه و پاوه رود در کمیته تصویب و تهیه طرح اجرایی برای 2 روستای طرح شده در کمیته تصویب انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه تهیه سند توسعه روستایی در استان زنجان گفت: این سند به صورت پایلوت در 33 روستای استان زنجان انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تصویب طرح اشتغالزایی روستای گیلانکشه در کارگروه توسعه روستایی استان عملیات اجرایی و آماده سازی آن آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمینه عمران روستایی تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان منعقد شده است.
صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه بحث آبادانی روستاها در مهاجرت معکوس بسیار تاثیر گذار است افزود: اجرای طرح‌های هادی در روستاها از مهاجرت روستاییان نیز جلوگیری می‌کند.
وی افزود: تهیه طرح هادی در روستاهای گردشگری ماری، حاج سیران، ولیدر، شیت و علم کندی نیز در طی سال جاری در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام /ک


برگزاری نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.