برای نخستین بار؛

کشت برنج در سطح ۳ هکتار به روش خشکه‌کاری در میانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از کشت برنج به روش خشکه‌کاری (نوار تیپ) برای نخستین بار در سطح ۳ هکتار از شالیزار‌های شهرستان خبر داد.

کشت برنج در سطح ۳ هکتار به روش خشکه‌کاری در میانهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛  «جلال رحیم‌زاده» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه گفت: کاهش آلودگی خاک و آب، بهبود تهویه خاک، کاهش امراض و آفات برنج و بهبود بیلان آبی و پیشرفت اقتصاد شهرستان از مزایای کشت خشکه‌کاری برنج بوده و نتایج تحقیقات انجام شده در دنیا نشان می‌دهد، این روش باعث ذخیره آب‌های زیر زمینی می‌شود.

وی خشکه‌کاری شالی را راهی برای خروج این شهرستان از ممنوعیت کشت برنج عنوان و ابراز امیدواری کرد که استقبال کشاورزان میانه‌ای از این طرح به خودکفایی کشور در تولید این محصول ختم شود.

رحیم‌زاده گفت: در این روش که همانند محصول گندم، بذر برنج پس از شخم و دیسک در زمین کاشته می‌شود، میزان مصرف آب از ۱۵ تا ۱۸ هزار مترمکعب به پنج تا هشت هزار مترمکعب کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که میزان تبخیر آب در شهرستان بالاست، یادآور شد: توجه به مصرف این مایع حیاتی بخصوص در بخش کشاورزی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ی

کشت برنج در میانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.