ذوالقدر در جمع خبرنگاران:

جدایی اقلیم کردستان از عراق دوام نمی‌آورد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: به نظر من جدایی اقلیم کردستان دوام نمی‌آورد.

جدایی اقلیم کردستان از عراق دوام نمی‌آوردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر ذوالقدر عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در مراسم ترحیم جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلال طالبانی از شخصیت‌های ممتاز و بی‌بدیل کرد بود و در همه مناطق کردی که در عراق، ایران، ترکیه و سوریه نظیر نداشت. لذا فقدان ایشان برای کردها و منطقه ما بسیار تأسف بار است.

وی افزود: این مسائلی که در حوزه کردی امروزه وجود دارد به دلیل فقدان وزنه قوی مثل جلال طالبانی است. ایشان از اولین سالهای انقلاب و دوران جنگ هم‌پیمان جدی جمهوری اسلامی بودند. همچنین در جریان جنگ با صدام نیز برای کمک به ایران ورود کردند و به رغم اینکه گروه‌های دیگر اغراض مادی داشتند و به دنبال منافع خود بودند ایشان مردانه وارد میدان شد و تا آخر ایستاد و مزد خود را که آزادی مردم عراق و کرد بود، دریافت کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به نقش جلال طلبانی در حل بحران های اولیه عراق در زمان ریاست جمهوری خود خاطرنشان کرد: بعد از سقوط صدام ایشان رئیس جمهور عراق بودند و وجود ایشان بیش از آنکه برای مردم کرد منفعت داشته باشد، برای مردم عراق سودمند بود.

وی در مورد آینده جدایی کردستان نیز خاطرنشان کرد: من تصور نمی‌کنم که این موضوع دوام بیاورد، دولت و ملت عراق و حتی مردم اصیل کرد به این حرکت پایبند نیستند همچنین کشورهای همسایه کردستان عراق نیز هیچ کدام خواهان چنین اتفاقی نمی‌باشند ولی خسارت آن را باید مردم کرد عراق بپردازند.

انتهای پیام/

مسائلی که امزوزه در حوزه کردی وجود دارد به دلیل فقدان وزنه قوی مثل جلال طالبانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار