خطیب جمعه قم:

دفاع جانانه مسئولین نظام از سپاه/اصلی ترین هدف دشمن آسیب زدن به نظام است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اتهام ترامپ مبنی بر تروریستی بودن سپاه گفت:مسئولین نظام از سپاه به عنوان خار چشم تروریست های تکفیری جانانه دفاع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز که در مصلی قدس برگزار شد،با اشاره به اتهام زنی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تروریستی بودن سپاه ایران گفت: دشمنان سپاه که استخوان در گلوی بدخواهان انقلاب و نظام است را تهدید می‌کنند و ملاحظه کردیم مسئولان نظام جانانه در برابر این اتهامات مقابله کردند و ایستادند.

وی با بیان این که اصلی ترین هدف دشمن آسیب زدن به نظام است،افزود: همه دنیا بدانند مردم، ارتش و سپاه برای رسیدن به زمان ظهور منجی عالم بشریت و برای ریشه‌کن کردن کفار و متجاوزان و کسانی که انسان‌های مظلوم را می‌کشند و از بین می‌برند، آمادگی کامل دارند و بدانید سپاه،خار چشم تروریست های تکفیری برای نابودی شما لحظه‌ شماری می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به ترور فیزیکی شهدا در اوایل انقلاب گفت: نقشه کنونی کینه‌توزان انقلاب این است که نهادها و شخصیت‌های بلندپایه انقلاب را مورد هجمه قرار دهند، آن‌ها می‌خواهند سپاه و شخصیت‌های عزیز در برابر مفسدان را متهم کنند، سپاه که استخوان در گلوی بدخواهان انقلاب و نظام است را تهدید می‌کنند و ملاحظه کردیم که مسئولان جانانه در برابر این اتهامات مقابله کردند و ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به اشاره به اینکه جریانی در عرصه داخلی در حال اجرا است که بسیار خطرناک است و آن جریان اتهام زنی مسئولان نظام در فضای مجازی و سایت‌ها است، گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند که اگر انسانی عادت به تهمت‌زنی می‌کند باید با دین و ایمان خداحافظی کند، آنچه پادزهر این تهمت زنی‌ها است باور نکردن آن توسط مردم است و باور نکردن آن‌ها سبب ناکامی شایعه افکنان می‌شود.

خطیب جمعه قم ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه نور وظیفه مؤمنان را مشخص کرده و فرموده چرا هنگامی‌که تهمت را شنیدند همه تلقی به قبول می‌کنند و قرآن این افراد را توبیخ کرده است، بنابراین انسان نباید هر چه را شنید آن را نقل کند چرا که مسئولیت آور است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیه پنجم از سوره ممتحنه اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) به‌عنوان دعا از خداوند می‌خواهد که ایشان را در فتنه‌ها قرار ندهد، با نگاه اجمالی به کلمه فتنه به موارد متعددی برخورد کردیم از جمله اینکه فتنه به معنای آزمایش، حاکمیت کفار، مصیبت و گرفتاری، فریب و نیرنگ و شکنجه و آزار است.

وی افزود: برخی گفته‌اند که حضرت ابراهیم(ع) در این آیه از خداوند خواسته که خود و همراهانش را از شکنجه و آزار کفار حفظ کند، طبق این نظریه حضرت ابراهیم(ع) از کلمه فتنه ایمنی در برابر آزار و شکنجه دشمنان را درخواست کرده است، گر چه حضرت ابراهیم در برابر آزار کفار صبر و تحمل داشتند اما این دعا را هم برای خود و هم برای همراهانش می‌خواهد چرا که انسان متقی هر چه قدر هم که صبور باشد دوست ندارد که مورد شکنجه و آزار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به موارد متعددی از نگرانی‌های حضرت موسی و حضرت داوود در رابطه با خوف از شخص ناشناس و یا افراد ظالم گفت: اگر انسان از آزار و شکنجه ظالمان بترسد یک امر طبیعی است و پیامبران نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

امام جمعه قم در خطبه‌های دوم نماز با بیان اینکه عزت از جمله اوصافی است که همه آن را دوست دارند، خاطرنشان کرد: عامل مهمی که سبب عزت انسان می‌شود تقوای الهی است.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار