هشدار پلیس فتا فارس؛

هشدار پلیس فتا در خصوص تاکسی های اینترنتی

رئیس پلیس فتا فارس در خصوص استفاده از تاکسی اینترنتی به مشتریان این گونه سرویس‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به مشتریان این گونه سرویس‌ها هشدار داد و گفت: با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه شاهد این موضوع هستیم که تاکسی‌های اینترنتی در فضای مجازی ایجاد شده که وظیفه حمل و نقل مسافران را برعهده دارند و افراد با استفاده از این گونه نرم افزار‌ها و ثبت نام در این برنامه ها، مسافرت‌های درون شهری و برون شهری خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: سهولت در استفاده و قیمت مقرون به صرفه تاکسی‌های اینترنتی در مقایسه با تاکسی‌های شهری موجب شده تا مورد اقبال عموم قرار گیرد.

سرهنگ رجبلی ادامه داد: با توجه به اینکه دسترسی به اطلاعات مشتریان از جمله موقعیت مکانی و دفترچه تلفن مخاطبین در اختیار مدیر این گونه برنامه‌ها قرار می‌گیرد لازم است کاربران به نکات زیر توجه داشته باشند:

۱- طبق قوانین تاکسی‌های اینترنتی، افراد برای ثبت نام و استفاده از خدمات آن باید حداقل ۱۸ ساله باشند و به سن قانونی رسیده باشند.

۲- تاکسی‌های اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال کار‌ها و رفتار راننده که خلاف قوانین کشور باشد را بر عهده نمی‌گیرند و در صورت رخ دادن چنین مواردی شما باید از راننده خاطی شکایت کنید.

۳- هر فرد اجازه دارد فقط یک حساب را در تاکسی‌های اینترنتی بسازد و دیگران حق استفاده از حساب شما را ندارند.

۴- تاکسی‌های اینترنتی خود را مجاز می‌دانند اطلاعات شخصی، اطلاعات مکانی، اطلاعات سفر و اطلاعات دستگاه شما را ذخیره کنند و مورد استفاده قرار دهند، ولی هیچ کاربر مجاز نیست اطلاعات سایر مسافران و رانندگان را ذخیره و از آن‌ها استفاده کند.

۵- وظیفه محافظت از اطلاعات حساب شما برعهده خود شماست.

با توجه به انتشار خبر سوء استفاده یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از مسافر خود، رئیس پلیس فتا استان فارس به مشتریان تاکسی‌های اینترنتی توصیه کرد که در طول سفر اعضای خانواده یا آشنایان خود را مطلع و اطلاعات خودرو و راننده را به آن‌ها اعلام کنند.

پلیس فتا استان فارس از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجه با موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و ایمیل، fars_fata@police.ir و با شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۳۹۱۵ به ما گزارش نمایند.
انتهای پیام/ر

مشتریان تاکسی اینترنتی مراقب باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار