مقیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مذاکره درباره برجام به اتمام رسیده است/ترامپ تاریخ و جغرافیا را مطالعه نکرده است

استاندار تهران گفت: : مذاکره کشورهاى مذاکره کننده درباره برجام در سطوح بین المللى مطرح و اعلام شده و تمامى مذاکرات در این باره به اتمام رسیده است.

مذاکره درباره برجام به اتمام رسیده است/ این توافق قابل مذاکره مجدد نیست/ترامپ تاریخ و جغرافیا را مطالعه نکرده استمحمد حسین مقیمى استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سخنرانى رییس جمهور آمریکا علیه ایران و مواضع وى در برابر برجام اظهار کرد: به نظر می رسد ترامپ، تاریخ و جغرافیا را خوب مطالعه نکرده است.

وى افزود: اسناد تاریخى بخوبی نشان می دهد که نام خلیج فارس همواره خلیج فارس بوده است و هرگز واقعیتهاى تاریخى و جغرافیایى تغییر نمی کند.

مقیمى درباره اظهارات ترامپ درباره برجام خاطرنشان کرد: برجام معاهده اى چند جانبه میان ٧ کشور است و آژانس بین المللى انرژى اتمى هم پایبندى ایران به برجام را چندین مرتبه اعلام کرده است و در واقع امریکایی‌ها نسبت به اجراى برجام تعهدى نداشته اند.

استاندار تهران اضافه کرد: ایران به اجراى همه موارد در برجام پایبند بوده است، اما امریکا با موضع گیرى امروز خود شرایط را براى خودش سخت‌تر کرد.

وى ادامه داد: مذاکره کشورهاى مذاکره کننده درباره برجام در سطوح بین المللى مطرح و اعلام شده و تمامى مذاکرات در این باره به اتمام رسیده است.

مقیمى متذکر شد: اتحادیه اروپا، آلمان، چین، فرانسه، روسیه و انگلیس اعلام کردند مذاکره اى درباره برجام نخواهند داشت.

استاندار تهران با بیان اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست، گفت: تصمیماتى درباره برجام از سوى کشورهاى مذاکره کننده اتخاذ شده و آن‌ها باید نسبت به اجراى آن تصمیمات اقدام کنند البته یکى از کشورهایى هم که باید به برجام عمل کند امریکاست.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار