سفیر افغانستان در اسلام آباد:

استراتژی آمریکا در افغانستان صلح را به ارمغان نخواهد آورد

سفیر افغانستان در اسلام‌آباد با اشاره به فضای بی اعتمادی میان کابل و اسلام‌آباد گفت: استراتژی آمریکا صلح را به ارمغان نخواهد آورد، زیرا این استراتژی بر جنگ تکیه دارد.

استراتژی آمریکا در افغانستان صلح را به ارمغان نخواهد آوردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد با اشاره به فضای بی اعتمادی میان کابل و اسلام‌آباد گفت: استراتژی آمریکا صلح را به ارمغان نخواهد آورد، زیرا این استراتژی بر جنگ تکیه دارد.

«عمرزاخیلوال»، نماینده ویژه اشرف غنی و سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت: فضای بی اعتمادی بین کشورهای منطقه به ویژه افغانستان و پاکستان وجود دارد، اما وضعیت گفتگوها در حال بهبود است.

وی افزود: مقامات دو کشور در نشست‌های مشترک پیشنهادها و انتقادات خود را با صراحت مطرح می‌کنند، اما هنوز بین گفتار و کردار دولت‌های دو کشور فاصله بسیاری وجود دارد.

نماینده ویژه اشرف غنی اظهار داشت: آمریکا به پاکستان اعتماد ندارد و بسیاری از کشورهای منطقه نیز به آمریکا اعتماد ندارند که این وضعیت سبب عدم هماهنگی در تلاش‌های صلح افغانستان شده است.

زاخیلوال گفت: گسترش نقش هند در افغانستان مفید است ولی سبب افزایش رقابت‌های منطقه‌ای خواهد شد که دولت افغانستان باید با مدیریت درست رقابت‌های منفی را به رقابت‌های مثبت در این کشور تبدیل کند.

وی اظهار داشت تهدیدهای مشترک در منطقه می‌تواند سبب هماهنگی بین تلاش‌های منطقه‌ای برای حل بحران در افغانستان شود.

نماینده ویژه اشرف غنی تصریح کرد: اگرچه نقش ایران، روسیه، چین و سایر کشورها نیز برای تامین صلح در افغانستان مهم است، اما پاکستان نقش کلیدی در این زمینه دارد و در نهایت دو کشور راهی جز گفتگو و تفاهم ندارند.

 سفیر افغانستان در پاکستان تاکید کرد که استراتژی جدید واشنگتن نمی‌تواند صلح برای افغانستان به ارمغان بیاورد، زیرا این استراتژی بر جنگ تکیه دارد.

اخیرا رئیس جمهور افغانستان بار دیگر تاکید کرده که پیش از مصالحه طالبان و دولت افغانستان، باید با اسلام‌آباد به توافق رسید زیرا کشورش در برابر جنگ اعلام نشده با پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.