کشف اتاق مخفی در یکی از اهرام مصر

دانشمندان به تازگی اتاق بسیار بزرگی در هرم بزرگ جیزه متعلق به دومین فرعون از سلسله چهارم فرعون‌های مصر باستان کشف کرده‌اند.

کشف اتاق مخفی در یکی از اهرام مصربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، چهار هزار و پانصد سال است که اهرام مصر به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جهان راز‌های بسیاری را در خود پنهان کرده اند. گروهی از دانشمندان به تازگی اتاق بزرگی در هرم بزرگ جیزه متعلق به خوفو دومین فرعون از سلسله چهارم فرعون‌های مصر باستان کشف کرده اند. این فضا دست کم سی متر ارتفاع دارد و مساحت آن حدود چهارصد متر مربع است که با هواپیمایی با ظرفیت دویست مسافر قابل مقایسه است.

این کشف با استفاده از فناوری میوگرافی و بدون هیچ گونه تخریبی صورت گرفت. میوگرافی در صنایع هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه شناسایی میون‌ها یا الکترون‌های سنگین را می‌دهد. این فناوری اجازه آگاهی از داخل اهرام را می‌دهد. ماموریت «اسکن پیرامید» در سال دوهزار و پانزده با استفاده از این فناوری آغاز به کار کرد.

اتاقی که به تازگی کشف شده است در قسمت بالایی اتاق فرعون قرار دارد. از قرون وسطی تاکنون هیچ اتاقی در اهرام مصر با این ابعاد کشف نشده بود. پژوهشگران تلاش می‌کنند با کمک مصرشناسان دریابند این اتاق برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

انتهای پیام/

دانشمندان اتاق بزرگی را در یکی از اهرام مصر کشف کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
ملت برا نگهداری از جسد بی ارزششون چه کارا که نکردن
آخرین اخبار