میرشکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

مرگ صدها عروس دریایی براثر گرمای هوا

مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست علت مرگ عروس های دریایی را گرمای هوا و افزایش مواد مغذی در دریا اعلام کرد.

مرگ صد ها عروس دریایی در خلیج فارسداود میرشکار مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به مرگ صدها عروس دریایی در سواحل بندرعباس اظهار کرد:زاد و ولد عروس های دریایی به دلیل گرمای هوا و افزایش مواد مغذی در دریا  افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در این فصل سال، عروس های دریایی شروع به تکثیرمی کنند، افزود:زمانی که تعداد گونه های عروس دریایی افزایش می یابد،این گونه ها به  ساحل نزدیک و با امواج به سمت خشکی می آیند.و وقتی که به ساحل می رسند، دیگر نمی توانند به دریا بازگردند که این موضوع، باعث مرگشان می شود و ما هرساله شاهد مرگ عروس های دریایی در سواحل بندرعباس هستیم.

 وی با بیان اینکه تقریبا دوسالی است که در خلیج فارس ما شاهد مرگ عروس های دریایی هستیم،گفت:ما در خلیج چابهار نیز شاهد مرگ این گونه بوده ایم، در مجموع، هرساله مرگ عروس های دریایی را به علت تغییر اقلیم در کره زمین شاهد هستیم.

مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ریختن پساب های شهری ، زهاب های کشاورزی وفاضلاب های صنعتی به دریا جلوگیری کنیم تا مواد مغذی در دریا باعث آسیب رساندن به زیستمندان دریایی نشود.

میرشکار با اشاره به اهمیت همکاری جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای به منظور جلوگیری از گرمای جهان اظهار کرد: همکاری جهانی در کاهش تولید گاز co2 و گازهای گلخانه ای از جمله مواردی است که کشورهای دنیا باید تصمیم گیری کنند تا این گازها کاهش یابد و  شاهد افزایش بیش از حد درجه حرارت زمین نشویم.

انتهای پیام/

مرگ عروس های دریایی در سواحل بندرعباس

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار