سرکنسول ایران در هرات:

زائرین افغانستانی اربعین در حرم امام رضا (ع) پذیرایی می شوند

افخمی رشیدی گفت:‌ دوستان ما در نقطه صفری مرزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) هستند و زائران افغان با ورود به مشهد از سوی خادمین حرم امام رضا (ع) استقبال و پذیرایی می‌شوند.

زائرین افغانستانی اربعین در حرم امام رضا (ع) پذیرایی می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرکنسول ایران در هرات گفت:‌ دوستان ما در نقطه صفری مرزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (علیه السلام) هستند و زائران افغان با ورود به مشهد از سوی خادمین حرم امام رضا استقبال خواهند شد و در حرم امام رضا علیه السلام پذیرایی می‌شوند.

«محمود افخمی رشیدی»، سرکنسول  ایران در هرات خطاب به روسای کاروان های زیارتی در هرات گفت: آنها باید با دولت هماهنگ باشند تا امنیت کامل زائران در مسیر هرات تا مرز اسلام قلعه تامین باشد، دوستان ما در نقطه صفری مرزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین هستند و زائران افغان با ورود به مشهد از سوی خادمین حرم امام رضا استقبال خواهند شد و در حرم امام رضا علیه السلام پذیرایی می‌شوند.

وی افزود: بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به حالت آماده باش درآمده و به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا ویزاهای زائرین به زودترین فرصت صادر گردد.

وی با اشاره به هزینه های بیمه گفت: مراکز بیمه در هرات با حداقل پولی که دریافت می‌کند خدمات بسیاری را ارائه خواهد کرد و در صورت بروز حادثه تا سقف 10 هزار یورو مساعدت خواهد کرد که نگرانی زائرین نیز در این سفر برطرف خواهد شد.

افخمی عنوان کرد: مسئولین کاروان های زیارتی قبل از حرکت به سمت گمرک دوغارون هماهنگی های لازم را با مسئولین گمرک و  سید ظهوری، نماینده مردمی ستاد اربعین در ایران انجام دهند تا از ازدحام و معطلی زائران در مرز جلوگیری بعمل آید و هماهنگی ها به منظور استقبال از زائران در دوغارون، مشهد و قم انجام شود.

کهتری، رئیس شعبه آرین بانک در هرات نیز گفت: غرفه ای مخصوص زائران اربعین در ارین بانک ایجاد شده است تا از ازدحام زائران جلوگیری شود و کارهای ارائیه وثیقه های این زائرین به زودی حل شود.

قرار است امسال از هرات بیش از 7 هزار نفر در کنگره جهانی اربعین در عراق اشتراک کنند که این آمار نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار