استاندار خراسان رضوی:

دغدغه مسئولان ایرانی، تامین امنیت زائران پاکستانی است/ سفر سالانه 200 هزار زائر پاکستانی به مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: دغدغه مسئولان ایرانی، به ویژه رهبر معظم انقلاب، تامین امنیت و آسایش این زائران در مرز دو کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان افزود: به طور حتم وقتی بین دو کشور بزرگ و برادر ایران و پاکستان به عنوان دو قدرت بزرگ در جهان اسلام، تعاملات در حد نیروهای مسلح برقرار می شود، نشان دهنده عمق تعاملات، ارتباطات و دوستی است.

وی گفت: این سفرها و تعاملات بین مسئولان عالی دو کشور به نفع اتحاد و آرامش در منطقه و اتحاد کشورهای اسلامی رقم بخورد به ویژه در مدت زمانی که مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سالانه 200 هزار زائر پاکستانی به مشهد مقدس سفر می کنند افزود: به طور قطع در سایه امنیت و آرامش، توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان محقق می شود.

وی با اشاره به مناسب بودن مسیر جاده ای از مرز به سمت مشهد مقدس گفت: تلاش شده است که مسیر ریلی از سمت مشهد به بیرجند، نهبندان و زاهدان نیز بزودی ساخته و تردد برای زائران پاکستانی آسان تر شود.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز گفت: هدف نخست من از آمدن به مشهد، زیارت بارگاه منور حضرت رضا (ع) است و هدف دوم بررسی و تلاش برای رفع مشکلات زائران پاکستانی است که به مشهد سفر می کنند.

وی افزود: در سفر به ایران ملاقات هایی با مقامات جمهوری اسلامی داشتم تا بتوانم زمینه اتحاد بیشتر بین دو کشور پاکستان و ایران را فراهم کنم و در نهایت به دنیا نشان دهیم که برادر و متحد هستیم.

فرمانده ارتش پاکستان گفت: ایران نقش مهمی در اتحاد مسلمانان و کشورهای اسلامی داشته و دارد و این نقش خود را در تحکیم اتحاد و امنیت منطقه ادامه می دهد.

ژنرال قمر جاوید باجوا افزود: بزودی مرز جدیدی برای ورود زائران پاکستانی که به زیارت بارگاه منور رضوی می آیند، باز می شود تا مشکلات آنان در این بخش کاهش یابد.

انتهای پیام// م.م

دیدار استاندار خراسان رضوی با فرمانده ارتش پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.