عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ملاک انتخاب مدیران مدارس شایسته سالاری باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انتخاب مدیران مدارس باید بر اساس شایسته سالاری و به دور از مسائل سیاسی انجام شود.

ملاک انتخاب مدیران مدارس شایسته سالاری باشداسد‌الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد طرح وزیر آموزش و پرورش برای انتخاب مدیران مدارس عنوان کرد: معمولا انتخاب مدیران از طریق افراد ما فوق تشخیص داده می‌شود؛ کمتر شرایط خوداظهار‌ی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از نظر من چندان منطقی نیست تا افراد برای تصدی مدیریت مدارس به طور خود‌اظهاری اقدام کنند و بهتر است مسیر انتخاب مدیران به شکل گذشته و بر اساس شایسته سالاری باشد.

انتخاب مدیران بر اساس جهت‌گیری‌های سیاسی مناسب نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: گاهی مدیران بر اساس جهت‌گیری‌های سیاسی انتخاب می‌شوند که این مسئله چندان مناسب نیست و باید انتخاب مبتنی بر شایستگی افراد باشد.

عباسی یادآور شد: معمولا افرادی که توان مدیریتی داشته باشند کمتر خودشان به این شایستگی اذعان دارند. بنابراین باید مدیران ما فوق این شایستگی مدیریتی را تشخیص داده و انتصاب‌ها انجام داده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
باسلام.ای کاش شایسته سالاری جوری باشد که برای انتخاب مدیران مدارس از زیر مجموعه کادر اموزشی نظر سنجی محرمانه ومخفیانه شود و اصلا فقط رشته های مرتبط با مدیریت ومدیریت اموزشی ودر سطح کارشناسی ارشد وبالاتر بتوانند مدیر شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
خیلی خوبه .
-
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
باسلام
.ملاکهای شایسته سالاری اگر بر اساس سابقه کار، میزان تحصیلات باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
.ملاکهای شایسته سالاری اگر بر اساس سابقه کار، میزان تحصیلات باشد و همچنین رای گیری از زیرمجموعه ای که باید با این مدیر کار کند نیز ملاک خوبی میتواند باشد...کار باید تیمی صورت گیرد و رای گیری از زیر مجموعه برای انتخاب مدیرش بهترین قدم در کار تیمی است البته 50 درصد رای و 50 درصد سابقه کار و تحصیلات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
موافقم
آخرین اخبار