نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان:

حضور کشورهای آسیای مرکزی در نشست افغانستان ضروری است

ضمیر کابلوف گفت: فرمت مذاکرات 6 بعلاوه یک که توسط آمریکا در مورد افغانستان بیان شده با حضور کشورهای آسیای مرکزی تکمیل می‌شود.

حضور کشورهای آسیای مرکزی در نشست افغانستان ضروری استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: فرمت مذاکرات 6 بعلاوه یک که توسط آمریکا در مورد افغانستان بیان شده باید تکمیل شود.

وی ادامه داد: در فرمت 6 بعلاوه یک به جز روسیه، آمریکا، افغانستان همچنین ایران، پاکستان، هند و چین نیز حضور دارند.

کابلوف افزود: علاقه از سرگیری چنین مذاکراتی توسط «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا پیشنهاد گردید.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در این زمینه افزود: مسکو این پیشنهاد آمریکا را در اوایل ماه سپتامبر سال جاری در نیویورک رد کرد.

کابلوف در ادامه با بیان اینکه روسیه با برگزاری این فرمت مخالف نیست، افزود: مسکو معتقد است که باید در این نشست ها کشورهای دیگر منطقه از جمله کشورهای آسیای مرکزی که با افغانستان هم مرز هستند، حضور داشته باشند.

این دیپلمات روس در پایان سخنانش در مورد چشم انداز مذاکرات با معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: ما آماده ملاقات با نماینده آمریکا هستیم و این دیدار می‌تواند قبل از پایان سال جاری برگزار شود.

کابلوف زمان برگزاری این دیدار را به تمایل طرف آمریکایی مرتبط دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار