مهرمحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خروجی های دانشگاه فرهنگیان بیش از برنامه‌ریزی ها بوده است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تعداد خروجی‌ها بیش از استانداردها بوده و استخدام حق‌التدریس به دلیل ناکارآمدی موضوعیت ندارد.

خروجی های دانشگاه فرهنگیان بیش از برنامه‌ریزی ها بوده استمحمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص طرح استخدام حق التدریس ها و انتقادات وارد بر عملکرد دانشگاه اظهار کرد: در عملکرد دانشگاه مهم خروجی‌های آن  بوده که تاکنون بیش از ۵۰ هزار دانش آموخته را به آموزش و پرورش تحویل دادیم.

وی ادامه داد: در مورد این مساله که برخی ادعا می‌کنند، دانشگاه کارآمدی لازم را نداشته باید دید اگر با استاندارد‌های این افراد پیش می‌رفتیم اکنون چه شرایطی وجودداشت و اگر اثبات کنیم که خروجی بیش از انتظار داشتیم ادعای ناکارآمدی در عملکرد از اساس زیر سوال خواهد رفت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اغلب انتقادات موجود به دلیل ورودی دانشگاه است که در حالی که ما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، در خروجی بیش از میزان در نظر گرفته شده، فارغ التحصیل داشتیم.

مهرمحمدی ادامه داد: اعتراض نسبت به روش یک ساله مهارت آموزی جای بحث دارد، اما آنچه در مقام توجیه استخدام معلمان حق التدریس مطرح می‌شود که این کار به دلیل رفع نقیصه دانشگاه بوده بحث انحرافی است، زیرا برای این مساله روش و تعداد ورودی دانشگاه اهمیت ندارد.

وی با اشاره آمار خروجی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: از زمان شکل گیری دانشگاه در سال ۹۱، تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در نوبت بهمن ماه پذیرش شد، در سال ۹۲، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، در سال ۹۴، پنج هزار مهارت آموز دوره یکساله، در سال ۹۵ و ۹۶ هم به تفکیک ۱۰ هزار دانشجو جذب شده است.

سرپرست دانشگاه تصریح کرد: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به دلیل پذیرش بهمن ماه، فشار زیادی را دانشگاه متحمل شد تا از طریق برگزاری ۲ ترم تابستانی، دانشجومعلمان را در هفت ترم فارغ التحصیل کرده تا به کلاس‌های درس در اول مهر ماه برسندالبته از سال 94 سیکل معیوب پذیرش دانشجو اصلاح شد تا پذیرش  در مهرماه انجام شود.

انتهای پیام/

بیش از ۵۵هزار خروجی از دانشگاه به کلاس های درس داشتیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار