شورای مشورتی امور بین الملل هلند: ناتو از توانایی لازم برای دفاع از اعضا برخوردار نیست

شورای مشورتی امور بین الملل هلند هشدار داد با توجه به عدم قطعیت پیش آمده در رابطه با اتحاد ناتو، این سازمان از ظرفیت و امکانات لازم برای دفاع از اعضای خود برخوردار نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای مشورتی امور بین الملل هلند امروز (جمعه) هشدار داد با توجه به عدم قطعیت پیش آمده در رابطه با اتحاد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با توجه به مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این سازمان از ظرفیت و امکانات لازم برای دفاع از اعضای خود در برابر تهدیدات خارجی برخوردار نیست و روسیه می‌تواند از آسیب پذیری ناتو بهره برداری کند.

یوریس وورهوه، رئیس شورای امور بین الملل هلند که یک نهاد مشورتی است گفت: در حال حاضر مطمئن نیستیم ناتو بتواند در مواجهه با تهدیدات بیرونی به موقع و به طور متناسب واکنش نشان دهد. امروزه شاهد تنش‌های درونی این سازمان در چند حوزه مختلف هستیم. نبود اطمینان مربوط به رهبری سیاسی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کنار نگرانی های مربوط به اتحاد و یکپارچگی ائتلاف قرار گرفته است.

این هشدارها در گزارش روز جمعه این شورا که وظیفه ارائه مشورت به وزارت خارجه هلند و همچنین دولت این کشور در زمینه سیاست گذاری را بر عهده دارد، ذکر شده اند.

در بخشی از گزارش شورای امور بین الملل هلند آمده است: ناتو برای انجام وظایف ذاتی خود یعنی دفاع از کشورهای عضو در برابر تخاصم خارجی با بکارگیری سطح قابل قبولی از بازدارندگی و اتکا به دفاع جمعی از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار نیست.

در این گزارش گفته شده است از زمان تاسیس ائتلاف ناتو، آمریکا همواره ستون فقرات سیاسی و نظامی آن بوده است؛ اما با روی کار آمدن ترامپ شاهد فقدان موضع قاطع آمریکا هستیم.در پایان این گزارش گفته شده است امنیت اروپا به دلیل اقدامات بی ثبات کننده روسیه و همچنین بی ثباتی و ناآرامی حاکم بر خاورمیانه تهدید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار