تظاهرات راستگرایان فرانسه علیه برگزاری نماز جمعه در خیابان

مسلمانان فرانسه به رغم تظاهرات مخالفان برگزاری نماز جمعه به دعوت شهردار راستگرای شهر کلیشی در شمال فرانسه، به این فریضه دینی عمل کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان مسلمانان فرانسوی، به رغم تظاهرات مخالفان برگزاری نماز جمعه به دعوت شهردار راستگرای شهر کلیشی در شمال فرانسه، به این فریضه دینی عمل کردند.

شهرداران فرانسوی امروز جمعه در شهر کلیشی واقع در استان او - دو - سِن علیه برگزاری نماز جمعه در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

این تظاهرات به درخواست رِمی موزو شهردار شهر کلیشی از حزب راستگرای «جمهوریخواهان» و با هدف جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در این شهر برگزار شد.

کلیشی در جمع تظاهر کنندگان که شعار ملی فرانسه را سر داده بودند، گفت: امروز وزارت کشور به وظایفش عمل نمی‌کند و من باید ضامن حفظ آرامش و آزادی مردم در شهرم باشم. جمهوری (فرانسه) امروز تحقیر شده و من مطمئن هستم که در آینده این طور نخواهد شد.

شهردار کلیشی در ادامه خاطر نشان کرد که اگر لازم باشد در هفته‌های بعد نیز به برگزاری تظاهرات مبادرت خواهم کرد. من صاحبان شرکت‌ها را نیز بسیج کرده ام تا با ایجاد گروهی بزرگ (به دولتمردان) بگوییم، ببینید چه تصویری از جمهوری فرانسه ارائه کرده اید.

یکی از نمازگزاران نیز تظاهرکنندگان مخالف نماز جمعه در خیابان را عامل تفرقه بین مردم معرفی کرد. وی گفت: آن‌ها می‌خواهند بین مردم تفرقه بیندازند تا ما در خیابان‌ها انگشت نمای سایرین باشیم. من سَلَفی و افراط گرا نیستم. ما طرفدار اسلام در فرانسه هستیم.

پلیس با قرار گرفتن بین نمازگزاران و تظاهرکنندگان، مانع درگیری شد.

نمازگزار معترض گفت: شهردار می‌خواهد به برگزاری نماز جمعه در خیابان پایان بدهد. ما تا آغاز گفت و گو و تا اختصاص محلی مشخص برای برگزاری نماز، به این اقدام (برگزاری نماز در خیابان) ادامه خواهیم داد.

به رغم برگزاری تظاهرات، مسلمانان فرانسوی نماز جمعه را در برابر خبرنگاران در خیابان برگزار کردند.

انتهای پیام/

برگزاری نماز جمعه در فرانسه به رغم تظاهرات مخالفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار