روسیه خواستار تحقیق درباره حمله هوایی آمریکا به قندوز شد

وزارت امور خارجه روسیه خواستار تحقیقات جامع و بیطرفانه سازمان‌های بین المللی حقوق بشر درمورد بمباران آمریکا در استان قندوز افغانستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزارت امور خارجه روسیه از مقامات افغانستان و همچنین سازمان‌های بین المللی حامی حقوق بشر خواست تحقیقاتی جامع و بیطرفانه را درمورد بمباران سوم نوامبر آمریکا در استان قندوز افغانستان انجام دهند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای آمریکایی چند منطقه مسکونی را در استان قندوز افغانستان بمباران کرد که براثر آن دست‌کم ۱۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: «ما قاطعانه از مقامات افغان و سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهیم درمورد آنچه در بخش «چهار دره» افغانستان رخ داد تحقیقاتی جامع و بیطرفانه انجام دهند. ما همچنین خواستار اقداماتی موثر به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی هستیم.»

این حمله هوایی آمریکا در افغانستان پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه اوت راهبرد جدید کشورش را در قبال افغانستان اعلام کرد. راهبرد جدید آمریکا شامل لغو محدودیت‌های نیرو‌های آمریکایی برای حمله علیه گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان است.

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه گفت: ناتو حدود سه هزار نیروی دیگر را برای مشارکت در ماموریت آموزشی ناتو در افغانستان به این کشور اعزام کند.

وی افزود نیمی از این نیرو‌های اضافی از آمریکا و نیم دیگر از دیگر کشور‌های متحد و شریک ناتو خواهند بود.

استولتنبرگ تاکید کرد این نیرو‌ها نقش رزمی نخواهند داشت و در زمینه آموزش و مشاوره برای نیرو‌های افغان مشارکت خواهند داشت. این نیرو‌ها در چارچوب ماموریتی با عنوان «حمایت قاطع» فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد اعزام این سه هزار نیروی بیشتر به افغانستان تعداد نیرو‌های ناتو مستقر در این کشور را از ۱۳ هزار نفر فعلی به ۱۶ هزار نفر افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

درخواست روسیه مبنی بر تحقیق درمورد بمباران آمریکا در قندوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار