سرهنگ صفایی:

8 عضو شرکت هرمی در فردیس به دام پلیس افتادند

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری هشت نفر از فعالان یک شرکت هرمی در شهرستان فردیس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد صفایی  رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: خبری  مبنی بر اینکه تعدادی جوان در فردیس رفت و آمد مشکوک داشته و در شرکت‌های هرمی فعالیت دارند به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس واصل که رسیدگی به موضوع باتوجه به تأثیر منفی فعالیت این گونه شرکت‌ها در نظام اقتصادی کشور، به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با جرایم اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا در تعامل و ارتباط مستقیم با اداره اطلاعات  صحت و سقم خبر بررسی و در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی مشخص شد تعدادی جوان با اجاره یک منزل در قالب اعضای یک باند شرکت هرمی در حال فعالیت هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با تکمیل تحقیقات و تایید صحت خبر مراتب به نظر مقام مسئول در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس رسیده و دستورات لازم قضایی از جمله دستگیری متهمان با اذن ورود به منزل و مخفیگاه و بازرسی منزل به منظور جمع آوری مدارک و مستندات مربوط به شرکت‌های هرمی اخذ شد.

سرهنگ صفایی با اشاره به دستگیری فعالان شرکت هرمی ادامه داد: تیم عملیاتی اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس ضمن رعایت تمام قوانین و مقررات و حفظ حقوق همسایگان وارد عمل شده و تعداد ۸ نفر از اعضای باند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهمان تعدادی جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی، یک دستگاه رایانه، یک دستگاه لپ تاپ کشف و به همراه پرونده به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در تحقیقات انجام گرفته از متهمان فریب خورده، جمعی از آنها به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی" QNET " اعتراف و اظهار کردند اهل استان‌های خوزستان و آذربایجان شرقی هستند که هرکدام مبلغ یکصد میلیون ریال در شرکت هرمی مذکور سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: در تحقیقات انجام گرفته از متهمان، پسورد، زیر مجموعه ها، هِد مجموعه، جزوات و کتاب‌های مورد استفاده، میزان پورسانت دریافتی و ژنولوژی (جایگاه فرد در هرم) و تمام اطلاعات و جزئیات لازم مشخص شد.

سرهنگ صفایی در پایان گفت: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده در معیت متهمان تحویل دادسرا شد که برای تمام متهمان قرار مناسب صادر شد.

انتهای پیام/

فعالان شرکت هرمی استان البرز دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار