حیاء و دینداری ارمغان عقل انسان است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حیاء و دینداری ارمغان عقل انسان است و اگر همه مردم بر اساس دینداری واقعی در جامعه زندگی کنند، هرگز اختلاف، دزدی، فقر و فساد در آن جامعه دیده نمی‏‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین اسلامی‏فر در ویژه برنامه‏‌های عزاداری حرم رضوی افزود: اگر مومنان می‏‌خواهند در دنیا توأم با آرامش زندگی کنند، باید ایمان‏شان را بالا ببرند، اگر ایمان انسان متزلزل شود به طور قطعی زندگی نیز نابود می‏‌شود.

وی گفت: ایمان به هر انسانی می‌‏آموزد که اهل صداقت، وفای به عهد، امانت داری، انسانیت، احترام، کمک به دیگران باشد که تمام این موارد از مصادیق امور دنیوی است.

این کارشناس مسائل دینی افزود: از آیات و روایات متعدد قرآن به دست می‌‏آید هرجایی از جامعهِ فردی و اجتماعی، ضعف و خللی در کارمان پیش بیاید، از نقصان ایمان است.

حجت الاسلام اسلامی‏فر با اشاره به روایت امام علی(ع) گفت: ایشان در روایتی می فرمایند که هرگاه در كسى خصلتى از خصلت‏‌هاى خوب را استوار ببینم، او را به سبب داشتن آن خصلت خوب تحمل مى‏كنم و بى‏بهرگىِ او از ديگر خصلت‏‌هاى نيك را ناديده مى‌‏گيرم، اما نابخردى و بى‏دينى او را نم‌ى‏توانم ناديده بگيرم؛ زيرا جدا شدن از دين، جدا شدن از امنيت است و زندگى توأم با ترس، گوارا نيست.

وی افزود: امام علی(ع) تاکید کردند آن چیزی که از نظر من در دوستی قابل بخشش نیست یکی فقدان عقل است و دیگری فقدان دین «لِانَّ مُفارَقَةَ الدّینِ مُفارَقَةُ الْامْنِ‏»، چون اگر دوست من دین نداشته باشد من از ناحیه او امنیت ندارم.

وی تصریح کرد: اگر همه مردم بر اساس دینداری واقعی در یک جامعه زندگی کنند، هرگز اختلاف، دزدی، فقر و فساد در آن جامعه دیده نمی‌‏شود.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: یکی از خصلت‏های آدمی که خداوند زمینه‌‏های آن را در نهاد تمامی انسان‏ها قرار داده، حیا است که هر فردی می‏تواند با کوشش و مجاهدت به آن دست یابد.

وی افزود: حیاء آثار ارزشمندی در عرصه‏‌های گوناگون اجتماعی دارد. استحکام روابط جمعی و خانوادگی، بهره‏‌گیری شایسته از نیروهای کارآمد بر پایه احکام، جویبارهایی هستند که از کوهسار حیا سرچشمه می‌‏گیرند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه های عزاداری در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.