اجرای طرح کشت پائیزه سیب‌زمینی در اردبیل

طرح کشت پائیزه سیب‌زمینی در اردبیل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه تعادل‌بخشی به کشت سیب‌زمینی با هدف مدیریت بهینه منابع آبی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به شرایط کم‌آبی در استان نیاز است سرعت‌دهی به تعادل‌بخشی کشت سیب‌زمینی در اردبیل مورد توجه واقع شود تا بتوانیم منابع آبی استان را به طور مطلوب و مناسب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه سیب‌زمینی در استان نیز افزود: این موضوع نیز می‌تواند تا حد قابل توجهی ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم با استفاده و ترویج این شیوه بتوانیم در تنظیم منابع آبی دشت اردبیل نتایج مطلوبی را به دست آوریم.

 رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باید راهکارهای مناسبی در ارتباط با کشت جایگزین نیز مورد توجه واقع شود چرا که کشت محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل بیش از حد نیاز است و با توجه به نیاز آبی بالا اگر محصولات نیاز به آب کم در استان ترویج یابد به طور حتم خروجی‌های بهتری را به دنبال خواهد داشت.

سروی بیان کرد: اقدامات انجام یافته برای ترویج فرهنگ کشت محصولات کم‌آبی در استان در حال حاضر با روند مناسبی نسبت به چند سال گذشته پیش رفته و در حال حاضر کشت دانه‌های روغنی و کلزا جایگاه مناسبی در بخش کشاورزی استان به دست آورده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این زمینه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه نیز با ما مشارکت و همککاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این طریق کشت پاییزه در استان را توسعه داده و برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و در استفاده از منابع آبی صرفه‌جویی کنیم.

 

انتهای پیام/ع

مدیریت بهینه منابع آبی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.