دبیر‌ اجرایی‌ سومین همایش‌ ملی – فناوری سلامت مطرح کرد:

ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به منابع دولتی و حکومتی

رضایی زاده با تأکید بر ظرفیت‌ دانشگاه‌ها در جذب منابع مالی، گفت: باید‌ سعی کنیم‌ وابستگی‌ دانشگاه‌ها به منابع دولتی‌ و حکومتی‌ را کاهش دهیم.

ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به منابع دولتی و حکومتیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین رضایی‌زاده دبیر‌ اجرایی‌ سومین همایش‌ ملی – فناوری سلامت در که در دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران برگزار شد‌، گفت: شعار همایش امسال دانشگاه نسل سوم، اشتغال و تولید دانش بنیان است و سعی داریم‌ رویکرد‌ را به سمت فرهنگ‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی‌ پیش ببریم.

 وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در زمانی کسب روزی حلال‌ کار پسندیده‌ و نوعی جهاد محسوب‌ می‌شد‌ اما متأسفانه امروز با تغییر فرهنگ کارها و فعالیت‌ اشخاص‌ کارآفرین‌ و کسانی که خلق‌ ثروت می‌کنند چندان جنبه‌ مثبتی‌ ندارد.

 دبیر‌ اجرایی‌ سومین همایش‌ ملی – فناوری سلامت در ادامه‌، آموزش و فرهنگسازی‌ در حوزه اشتغال را از دوران کودکی‌ مهم خواند‌ و اضافه‌ کرد‌: برای تبدیل‌ دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌ به دانشگاه‌های جدید و نسل سوم‌ علاوه بر آموزش‌ و توجیه کردن مدیران‌ و مسئولان باید جامعه نیز به این فرهنگ برسد که دانشگاه محل تربیت‌ افراد کارآفرین‌ است، چرا که فرد پس از فارغ‌التحصیلی‌ باید‌ توانایی‌های لازم را در جهت تولید ثروت‌ و شغلی که در دوران تحصیل خود گذرانده‌ است را داشته باشد و نه آنکه منتظر‌ بنشیند‌ تا به واسطه‌ مدرک‌ تحصیلی‌اش به او شغلی  بدهند‌.

 رضایی‌زاده فرهنگ خلق‌ ثروت توسط‌ دانشگاه و هیأت علمی را در کشور باعث‌ گسترش‌ خواند و عنوان کرد: باید سعی کنیم‌ وابستگی‌ دانشگاه‌ها به منابع دولتی و حکومتی‌ را کاهش دهیم‌ و برای اینکه‌ علاوه بر تغییر در رویکرد‌ها و زیرساخت‌ها در سطوح  مختلف مدیریتی و هیأت علمی همراهی جامعه را نیاز داریم‌ باید‌ فرهنگ خلق‌ ثروت‌ توسط دانشگاه‌ و هیأت علمی در جامعه نهادینه‌ شود.

 وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها‌ دانشگاه‌ها برای جذب هیئت علمی‌ علاوه بر آموزش و پژوهش این فاکتور را هم برای خلق‌ ثروت نیاز دارند.

 دبیر‌ اجرایی‌ سومین همایش‌ ملی – فناوری سلامت تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل سوم‌ باید به یک مطالبه از سوی جامعه تبدیل شوند متأسفانه در کشور ما آموزش با یک فرهنگ‌ اشتباه شروع می‌شود و این فرهنگ تا دانشگاه گسترش می‌یابد فرهنگی که در تضاد با بحث‌ کارآفرینی‌ است.

 رضایی‌زاده در خصوص برنامه‌های همایش امروز، گفت: امسال به دلایل مختلف‌ همایش را در یک روز برگزار کردیم‌ و در روز گذشته میزبان‌ 19 تیم‌ دانشجویی 7 نفره‌ از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور‌ بودیم‌ و برنامه راه‌ حل دانشجویی با موضوع بیکاری دانش‌آموختگان بعد از فارغ‌التحصیلی‌ را داشتیم‌.

وی یادآور‌ شد: امیدوارم با تلاش‌ بخش‌های اجرایی‌ بتوانیم امروز را به فرصتی‌ برای جهت‌گیری به سمت‌ دانشگاه‌های نسل سوم‌ و گامی برای کاهش یکی از مشکلات اصلی کشور که موضوع اصلی آن اشتغال است در این همایش بر‌داریم.

 

انتهای پیام/

برگزاری  سومین همایش‌ ملی – فناوری سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار