ژاپن خرید چند میلیارد دلار جنگنده آمریکایی را به تعویق انداخت

برخی منابع آگاه ژاپنی فاش کردند این کشور فعلا امکان خرید جنگنده‌های آمریکایی به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد دلار را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ چهار منبع آگاه ژاپنی که نامشان فاش نشده است اعلام کردند وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته است برنامه توسعه ناوگان جت‌های جنگنده ژاپن را به تعویق اندازند. این طرح شامل خرید جنگنده‌های اف-۳۵ و رهگیر‌های موشک بالستیک از آمریکا می‌شد.

با توجه به افزایش تهدیدات نظامی در شبه‌جزیره کره و تقویت جنگنده‌های نیروی هوایی چین در آب‌های شرقی این کشور، ژاپن برای ارتقاء و توسعه نیروی دفاعی خود در آسمان تحت فشار زیادی قرار دارد.

بودجه مورد نیاز برای اجرایی کردن طرح توسعه نیروی هوایی ژاپن، ۴۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است. این درحالیست که بودجه دفاعی این کشور در سال‌های اخیر از ۵۰ میلیارد دلار فراتر نرفته است و در شرایط کنونی قادر به خرید جنگنده از آمریکا نیست.

یکی از منابع آگاه در این باره گفت: راه حل کنونی این است که خرید جنگنده‌های اف- ۳۵ را به تعویق بیاندازیم. احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

ژاپن در سال‌های اخیر نیز خرید‌های نظامی بسیاری از آمریکا کرده بود؛ اما رقم بالاترین قرارداد که سال گذشته امضا شد بیش از ۵ میلیارد دلار نبود.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در سفر هفته گذشته خود به توکیو از «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، خواست خرید‌های تسلیحاتی بیشتری از آمریکا انجام دهد. به ادعای ترامپ، واشنگتن به متحدان خود کمک می‌کند تا تجهیزات بیشتری برای برنامه‌های دفاعی مشترک در اختیار داشته باشند.

اقدامات دفاعی ژاپن بر ردیابی و معدوم کردن موشک‌های بالستیک کره شمالی و تسلیحات هسته‌ای این کشور متمرکز شده است.

 

انتهای پیام/

به تعویق افتادن خرید جنگنده‌های آمریکایی از سوی ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار