دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو آغاز به کار کرد

دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور نمایندگان صد‌ها شرکت داخلی و خارجی توسط معاون وزیر صنعت افتتاح شد.

به گزارشدوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو آغاز به کار کرد خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای انجمن‌ها و مدیران شرکت‌های مختلف خودرو سازی در محل دایمی نمایشگاه بین المللی گشایش یافت.

همچنین، در این نمایشگاه  ۲۳ کشور از جمله ترکیه، چین، تایوان، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، برزیل و هند نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود به نمایش می‌گذارند.

گفتنی است،در دوازدهمین دوره از این نمایشگاه بیش از ۱۰۸۰ شرکت داخلی و خارجی، جدیدترین تجهیزات صنایع و خدمات مرتبط با حوزه قطعات و مجموعه‌های خودرو را عرضه کرده که از این تعداد ۵۷۰ شرکت داخلی و ۵۱۰ شرکت نیز خارجی است.

  صنعت خودرو بدون قطعه سازی معنا و مفهوم ندارد

در ادامه منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت خودرو بدون قطعه سازی معنا و مفهوم ندارد، چرا که این قطعات هستند که در کنار هم موجب تشکیل یک خودرو شده، خوشبختانه صنعت قطعه سازی در کشور رشد مناسبی داشته است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وضعیت صنعت خودرو سازی در کشور بهبود یافته و همواره با افزایش تولید همراه بوده به طوری در سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه بوده که امسال براساس برنامه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید و طبق سند چشم اندازه پیش بینی می‌شود که تعداد تولید به سه میلیون دستگاه برسد.

معاون وزیر صنعت در خصوص قرارداد‌های خودرویی اشاره کرد: در یکی از بند‌های این قرداد‌ها شرکت‌های خارجی باید موجب ارتقای سطح کیفی قطعه سازان داخلی شوند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع با اشاره به اینکه وضعیت کسب و کار قطعه سازان چندان مناسب نبوده تصریح کرد: افزایش میزان تولید خودرو موجب بالا رفتن تعداد نیروی انسانی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار