وضعیت نامناسب آوارگان جنگ در ولایت بدخشان

خانواده های آواره در ولایت بدخشان که بر اثر ناامنی و جنگ از ولسوالی‌های وردوج، جرم، یُمگان و راغستان به ولسوالی بهارک و شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان آمده اند در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.

وضعیت نامناسب آوارگان جنگ در ولایت بدخشانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده های آواره در ولایت بدخشان که بر اثر ناامنی و جنگ از ولسوالی‌های وردوج، جرم، یُمگان و راغستان به ولسوالی بهارک و شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان آمده اند در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.

بر اساس گزاشات، خانه های آنها به سنگر مخالفان مسلح حکومت تبدیل شده و شهروندان مجبور شده‌اند به خاطر حفاظت از جان خود و اعضای خانواده شان، منازل خود را ترک کرده و به دیگر مناطق امن بدخشان پناه ببرند.

شهروندان ولسوالی وردوج بدخشان که مدت دو سال است که بر اثر جنگ از این ولسوالی بیجا شده‌اند می‌گویند: مقام‌های بلند پایه حکومت وحدت ملی به آنان وعده سپرده بودند که قبل از فرا رسیدن زمستان مناطق‌شان را از وجود مخالفان مسلح حکومت تصفیه و پاک‌‌سازی می‌کنند تا مردم بی‌جا شده دوباره به مناطق خود برگردند، اما تاکنون اقدامی در مورد بازپس‌گیری این ولسوالی‌ها انجام نشده است.

گل محمد بیدار، معاون والی بدخشان نیز مشکلات این خانواده‌ها را تأیید کرده و می‌گوید: در سال جاری برای بیش از ۶ هزار خانواده آواره و متضرر مقداری مواد خوراکی و غیر خوراکی از طریق نمایندگی عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین توزیع شده است. وی خواهان کمک‌های بیشتر به این خانواده‌ها گردید.

قابل ذکر است که از دو سال پیش ولسوالی‌های وردوج و یُمگان بدخشان تحت کنترل مخالفان مسلح دولت افغانستان قرار دارند که موجب آواره شدن بیش از ۱۰ هزار خانواده‌ گردیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.