دانشجوی دانشگاه نسل سوم می‌تواند دانش را به ثروت تبدیل کند

رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشکده فن‌آوری نوین پزشکی در راستای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور در زمینه فن‌آوری نوین قدم بر‌می‌دارد.

دانشجوی دانشگاه نسل سوم می‌تواند دانش را به ثروت تبدیل کندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌رضا احمد‌یان رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین همایش فناوری سلامت که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه در طول تاریخ با توجه هوشمندی ذاتی خود و همچنین پاسخگویی به نیاز‌های جوامع بشری دچار تحولاتی شده است و تا کنون چند نسل را در مسیر تکامل خود پشت‌سر گذاشته است؛ دانشگاه نسل سوم پس از دانشگاه نسل اول (آموزش محور) و دوم (پژوهش محور) به عنوان دانشگاه کار‌آفرین محسوب می‌شود.

احمد‌یان ادامه داد: دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که در آن علاوه بر تولید علم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز، توسعه در راستای تجاری‌سازی علم و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان قدم برمی‌‌دارد و فارغ‌التحصیلانی را به جامعه ارائه می‌دهد که دانش را در کنار پژوهش‌های کاربردی به خدمت گرفته و با نو آوری کار می‌آفرینند، این افراد قادر خواهند بود که دانش را به ثروت تبدیل کنند.

 رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: این دانشگاه در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و با هدف تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور در زمینه فن‌آوری‌های نوین پزشکی و نیز انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی به منظور خلق دانش و ثروت و ارائه خدمات تخصصی اقدام می‌کند.

احمد‌یان تصریح کرد: با توجه به ضرورت شناخت شاخص‌های دانشگاه نسل سوم و درک بهتر ماهیت این نوع دانشگاه‌ها تا‌کنون در راستای حرکت به سمت این نوع از دانشگاه‌ها گام برداشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات تغییر‌ نگرش و عدم باور نسبت به تولید داخل است یادآور شد: نقش فن‌بازار در برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت مهم می‌باشد و یکی از مهم‌ترین اهداف فن‌بازار برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در صنعت با بخش دانشگاهی است.

 انتهای پیام/

اظهارات رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار