اعزام ۴۵ مبلغ طی دهه آخر ماه صفر در منوجان

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان از اعزام ۴۵ مبلغ، طی دهه آخر ماه صفر در این شهرستان خبر داد.

اعزام ۴۵ مبلغ، طی دهه آخر ماه صفر در منوجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام مجید پوراسلامی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان با اشاره به اینکه در دهه آخرماه صفر رسالت مهم جامعه روحانیت، رشد معنوی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی است، گفت: در روستاها زیرساخت‌های لازم برای حضور طلاب و روحانیت آماده است و روستاییان هم از حضور آنها استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۵ روحانی در روستاهای شهرستان مشغول فعالیت هستند، افزود: جامعه روحانیت باید از فرصت دهه آخرصفر برای ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بهره ببرند و آنان را به سمت تعالی سوق دهند.

پوراسلامی با اعلام اینکه آثار و برکات حضور تبلیغی جامعه روحانیت در مناطق محروم و روستاها بر هیچ‌کس پوشیده نیست، تأکید کرد: باید حضور آنها در روستاها افزایش یابد.

وی، ترویج معارف دینی و اسلامی در مناطق محروم، اقامه نمازهای جماعت پنج‌گانه در مساجد روستاها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر، جمع‌آوری خمس و زکات اهالی روستا و فعالیت‌های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی را از مهمترین برنامه های جامعه ی روحانیت مستقر در روستاها برشمرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی منوجان تصریح کرد: حضور روحانیت در روستاها نه‌تنها باعث ترویج فرهنگ دینی وسبک زندگی اسلامی می‌شود، بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز از طریق پای درمیانی کمک شایانی می‌کند.

وی زمینه‌سازی برای ایجاد رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را ازجمله وظایف مهم روحانیت عنوان کرد و یادآور شد: روحانیت باید قشر جوان و نوجوان را در سخنرانی خود مورد توجه قرار دهند و مباحث موردنیاز این قشر از جامعه را در سخنان مطرح کنند.

انتهای پیام/ب

۴۵ مبلغ طی دهه آخر ماه صفر به مناطق مختلف منوجان اعزام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار