مسلمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

حضور بیش از هزار نفر در سازمان انتقال خون/ اهدای 800 واحد خون به زلزله‌زدگان

معاون اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان تهران از اهدای بیش از 800 واحد خون توسط مردم خبر داد.

حضور بیش از هزار نفر در سازمان انتقال خون/  اهدای 800 واحد خون به زلزله‌زدگانمجید مسلمی معاون اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان تهران در گفتگو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: پس از وقوع زلزله دیشب مردم وظیفه شناس کشور در  سازمان انتقال خون  حضور یافتند و برای کمک به حادثه دیده‌ها در مناطق غربی کشور به خصوص در استان‌های کرمانشاه و ایلام، اقدام به اهدای خون کردند.

 وی بیان کرد: تعداد اهدا کنندگان خون و مراجعان به سازمان انتقال خون تا به این لحظه به بیش از هزار نفر رسیده است و این افراد 800 واحد خون، پلاکت و پلاسما اهدا کرده‌اند.

 وی بیان کرد: ما هیچ کمبودی از نظر ذخایر خونی و پلاکت و همچنین پلاسما نداریم اما پس از وقوع زلزله در کرمانشاه و ایلام  مردم برای اهدای خون حضور گسترده‌ای داشتند.

 مسلمی عنوان کرد: با گسترش ذخایر خونی سعی در افزایش ظرفیت خدمت رسانی داریم و با توجه به اینکه گروه‌های منفی خون در حدود 10 درصد جامعه را تشکیل می‌دهد خوشبختانه مردم دارای گروه خونی منفی حضوری گسترده برای اهدای خود در سازمان انتقال خون داشته‌اند  اما به طور کلی هیچ کمبودی در زمینه فرآورده‌های خونی وجود ندارد وضعیت به هیچ عنوان بحرانی نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.