فساد اخلاقی در آمریکا؛

افزایش موارد آزار جنسی در بین نمایندگان آمریکایی

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز به بررسی افزایش موارد آزار جنسی در بین نمایندگان آمریکایی و نحوه برخورد با اینگونه مسائل پرداخت.

افزایش موارد آزار جنسی در بین نمایندگان آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، در ورای همه اتهامات مربوط به فساد اخلاقی که علیه نمایندگان مجلس آمریکا و نامزدهای آن وجود دارد یک مورد مشترک دیده می شود: قبلا هم نظیر چنین کارهایی از سوی نمایندگان این مجلس سر می زد اما دیر بازتاب می یافت یا منفعلانه و آرام با این اعمال برخورد می شد.

حالا به نظر می رسد پوشش های سکوت در مجلس برداشته شده است و حتی هم حزبی های نماینده خاطی که دچار فساد اخلاقی است از او می خواهند استعفا دهد و دیگر مانند گذشته برخوردها آرام و در لفافه صورت نمی گیرد.

در هفته گذشته آنگونه که روزنامه واشنگتن پست نوشت چهار زن با متهم کردن روی مور Roy S. Moore نامزد جمهوری خواهان برای کسب کرسی نمایندگی مجلس سنا در ایالت آلاباما، او را به فساد اخلاقی متهم کردند. در زمانی که روی مور در دهه چهارم عمرش قرار داشت این چهار زن را مورد آزار جنسی قرار داده بود که یکی از آنها در آن زمان 14 سال، سن داشت.

در حالی که بسیاری از مقامات جمهوری خواه در ایالت آلاباما در حمایت از روی مور حرف هایی زده اند اما افرادی نظیر رئیس و نائب رئیس کنگره آمریکا به همراه سناتور میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواهان در کنگره از روی مور خواسته اند در صورت درست بودن این اتهامات فورا از نامزدی کرسی آلاباما کنار برود. اما از سوی مقابل، مور این اتهامات را رد کرده است.

در سطح کشوری، مسائل مربوط به فساد اخلاقی نزد نمایندگان مجلس یا نامزدهای خواهان ورود به آن، به گونه ای از فلوریدا گرفته تا کالیفرنیا به صورت فاجعه باری درآمده است که کاملا واکنش تهاجمی را علیه نمایندگان خاطی در بردارد و دیگر از واکنش های آرام قبل خبری نیست و چیزی نادیده گرفته نمی شود و حتی دیگر فرد خاطی در میان هم فکران و هم حزبی های خود نیز پشتیبان علنی ندارد.

در همین ماه، پرونده فساد اخلاقی علیه جف هووِ ، رئیس مجلس نمایندگان ایالت کنتاکی در کنگره مطرح شد که نامبرده به ارعاب جنسی یکی از کارکنان خود متهم شده و سعی کرده بود در خفا با فرد مورد نظر مساله را حل و فصل کند. با این حال مَت بِوین، نماینده جمهوری خواه به همراه هشت تن از هم حزبی های هوور در کنگره، خواستار کناره گیری وی از سمتش شدند.

هفته گذشته هوور از سمتش به عنوان رئیس مجلس ایالت کنتاکی استعفا کرد با آنکه کرسی اش به عنوان نماینده مجلس در کنگره حفظ شد.

رابرت بِنوِنوتی، نماینده جمهوری خواه که عضو گروه بررسی پرونده آرنولد - یکی دیگر از افراد دارای فساد اخلاقی در کنگره - در سال 2014 بود؛ درباره پرونده جف هوور گفت: من نمی توانم عملکرد نامناسب یک فرد را نادیده بگیرم یا آنرا توجیه کنم. در همین ماه، بنونوتی و هشت نماینده دیگر مجلس از جف هوور خواستند از سمتش کنار برود که هوور به درخواست آنها پاسخ مثبت داد.

به گفته بنونوتی، به اندازه کافی درباره افرادی که در مجلس و دولت آمریکا کار می کنند راجع به مسائل مربوط به فساد اخلاقی، بی اعتمادی به وجود آمده است و بر ماست تا هر چه در توان داریم برای اعاده این اعتماد از دست رفته، کاری انجام دهیم.

 

انتهای پیام/

 

فساد اخلاقی نمایندگان آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار