نوزاد مبتلا به سرطان خون در اردبیل با موفقیت درمان شد

برای اولین بار در مرکز درمانی بوعلی اردبیل نوزاد ۲۱ روزه مبتلا به سرطان خون با موفقیت درمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر فتحی فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان در این باره گفت: ما در بدو تولد این نوزاد متوجه ضایعات پوستی روی بدن او شدیم که مشکوک به سرطان بود و با انجام  آزمایشات متوجه یک سری سلول های نارس در خون این نوزاد شدیم که با نمونه برداری از مغز استخوان او معلوم شد این نوزاد مبتلا به لوسمی مادرزادی است.

وی گفت: این بیماری بسیار نادر است به طوری که از هر ۱۰ نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می شوند و به دلیل ضعیف بودن پیش آگهی این بیماری،۸۰ درصد مرگ و میر دارد.

دکتر فتحی درباره نحوه درمان این بیماری گفت: ما برای این نوزاد شیمی درمانی اولیه القایی طراحی کردیم و دیدیم که بیمار به این شیوه درمان به خوبی پاسخ می دهد و الان این نوزاد در بیست و یکمین روز تولدش با وضعیت جسمانی سالم به سر می برد و بیماری از بدن او ریشه کن شده است.

نوزاد مبتلا به سرطان خون در اردبیل با موفقیت درمان شد

وی افزود: برنامه بعدی ما برای این نوزاد پیوند مغز استخوان از خواهرش است که در صورت سازگار بودن مغز استخوان خواهرش از لحاظ ژنتیکی این اقدام صورت خواهد گرفت .

در پایان دکتر فتحی از پیشرفت های علمی و تجهیزاتی مرکز درمانی بوعلی که توانسته بودند سرطان را در نوزاد ۱ روزه تشخیص دهند ابراز خوشحالی کرد.

انتهای پیام/ح

درمان نوزاد مبتلا به سرطان در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.