مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اجرای نقشه راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک نقشه راه جامع را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مدارس ابلاغ کرده‌ایم و اعتقاد داریم که مدیران مدارس باید دانش‌آموزان را به سمت توانمندسازی سوق دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدیها  امروز در حاشیه همایش مبارزه با مواد مخدر در مدارس و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این همایش دو کار بزرگ را انجام می‌دهیم یکی رونمایی از میثاق‌نامه دانش‌آموزی است که دانش‌آموزان آن را قرائت و پای آن را امضا می‌کنند و متعهد می‌شوند در بحث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و به خصوص مبارزه با مواد مخدر به این میثاق‌نامه پایبند باشند.

وی اقدام دیگر را رونمایی از نقشه راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: یک نقشه راه جامع را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مدارس ابلاغ کرده‌ایم و اعتقاد داریم که مدیران مدارس باید دانش‌آموزان را به سمت توانمندسازی سوق دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان آشنایی دانش‌آموزان با مهارت زندگی و اجتماعی را جزئی از توانمندسازی دانست و عنوان کرد: از همه مدیران مدارس و دانش‌آموزان تقاضا دارم در این راهی که آموزش و پرورش شروع کرده و باید هم اجرا شود همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: بیش از 25 برنامه کشوری و استانی را در دست پیگیری داریم که کارآفرینی و آشنایی دانش‌آموزان با شیوه‌های نه گفتن، خودباوری، آشنایی دانش آموزان با جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از این برنامه‌هاست.

قائدیها با بیان این که تنها کمتر از یک درصد کودکان مقطع ابتدایی جذب مدارس نشده‌اند، گفت: ممکن است این کمتر از 1 درصد که کمتر از 700 نفر هستند کودکان کار باشند و یا این که خانواده‌های آن‌ها مانع از حضور فرزندانشان در مدرسه می‌شوند، استان اصفهان بیش از 98 درصد پوشش تحصیلی دارد که چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.