در نشست خبری مطرح شد؛

طرح حمایتی هنرمندان پیشکسوت برای مناطق محروم‌ کرمان کلید خورد

نشست مشترک موسسه هنرمندان پیشکسوت و استاندار کرمان پیرامون حمایت از دانش‌آموزان محروم رودبار کرمان برگزار شد.

طرح حمایتی هنرمندان پیشکسوت برای مناطق محروم‌ رودبار کلید خوردبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مشترک موسسه هنرمندان پیشکسوت و استاندار کرمان پیرامون طرح موسسه هنرمندان پیشکسوت در حمایت از دانش‌آموزان محروم رودبار کرمان روز دوشنبه ۲۲ آبان در ساختمان موسسه پیشکسوتان برگزار شد.

در این نشست هوشنگ توکلی، محمود عزیزی، داریوش ارجمند، محمود پاک‌نیت، مهوش صبرکن، اکبر کریم مبارکه، صفا آقاجانی، مریم معترف، عزت‌الله مهرآوران و جمعی از مسولان استان کرمان حضور داشتند.

در ابتدای نشست سیدعباس عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: وحدت و همدلی بین هنرمندان می تواند در کمک به مردم رودبار اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی ادامه داد: ما از منطقه جنوب کرمان بازدید کردیم و بخشی از مشکلات این منطقه به دلیل گستردگی استان کرمان به وجود آمده است.

در ادامه نشست احمد حمزه نماینده مردم جنوب کرمان درباره مشکلات رودبار بیان کرد: خوشحال هستم که توفیق حضور در جمع هنرمندان را پیدا کرده‌ام. منطقه جنوب کرمان هفت شهرستان دارد که تنها راه درآمد بیشتر جمعیت این منطقه کشاورزی و دامپرواری است.

وی ادامه داد: پهناوری استان کرمان باعث شده است که این منطقه از محرومیت تاریخی رنج ببرد. آنها از پایین‌ترین شاخص بهداشت و درمان، آب و جاده بهره‌مند هستند همچنین از فضای فرهنگی و ورزشی کمی برخوردارند.

حمزه در خصوص حضور هنرمندان در این منطقه عنوان کرد: ما از همه هنرمندان موسسه پیشکسوت می‌خواهیم از طریق آموزش و ارائه طرح‌های خود برای برطرف کردن مشکلات این منطقه به ما یاری برسانند.

حمزه درباره استعدادهای نهفته جنوب کرمان اظهار داشت: در مناطق جنوب کرمان مرکز آموزشی وجود ندارد به همین دلیل بیشتر استعدادها از بین می‌رود. ما می‌خواهیم مشکلات را برطرف کنیم تا این استعدادها شکوفا شوند و خواسته ما از هنرمندان این است با حضور در این منطقه و برگزاری کلاس‌های ویژه استعدادها را شناسایی کنند.

داریوش ارجمند در خصوص حضور هنرمندان گفت: صحبت های بسیار منطقی و زیبا در این جلسه مطرح شد. برای حضور در این منطقه به شخصه مخالف نیستم همان طور که همکاران نیز مشکلی برای حضور در این منطقه ندارند.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکلات به تامین بودجه نیازمند هستیم و باید مقدمات رفع نیازهای مالی فراهم شود.

ارجمند درباره استعداد موجود در مناطق جنوب کرمان عنوان کرد: این مناطق نیروهای مستعد زیادی دارد حتی از استعدادهای هنری خوبی بهره می‌برد. ما باید از همه نفوذ و اعتبار خود استفاده کنیم و برای حل مسائل و مشکلات، آنها را  با مسئولان در میان بگذاریم.

ارجمند درباره پتانسیل موسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد: همه طیف هنرمندی در موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور دارند. برای ما حضور در این مناطق بسیار آموزنده است. به نظر من روح زندگی را در این مناطق می‌توان دید. همان طور که جمع زیادی از بزرگان از شهرستان‌ها پا به عرصه هنر و دیگر حوزه‌ها گذاشته‌اند.


انتهای پیام /

نشستی مشترک بین موسسه هنرمندان پیشکسوت و استاندار کرمان برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار