مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان:

احتمال شیوع بیماری فوق حاد پرندگان در چادگان وجود دارد

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان گفت: با توجه به شیوع بیماری فوق حاد پرندگان در استان‌های هم‌جوار احتمال بروز و شیوع در شهرستان چادگان به دلیل وجود رودخانه زاینده‌رود محتمل‌تر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: سلامت افراد جامعه هدف اصلی تمامی مسؤولان کشور است و برای ارتقای سلامت و حفظ امنیت در جامعه مسؤولان و کارگزاران شهرستان باید بیشتر تلاش کنند.

فرماندار چادگان گفت: پیشگیری باید در اولویت اصلی کارگروه سلامت و امنیت غذایی قرار گیرد و ادارات با شبکه بهداشت در امر سلامت نهایت همکاری را داشته باشند تا شهرستانی عاری از خطرات بهداشتی داشته باشیم.

غلامعلی حاجی‌عرب، مدیر شبکه بهداشت چادگان در این جلسه به توصیه‌های بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است توصیه‌های بهداشتی اعم از رعایت بهداشت فردی، بهداشت عمومی، بهداشت مواد غذایی و بهداشت آب آشامیدنی جدی گرفته شود تا در شهرستان مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: اکیپ‌های بهداشتی از کارشناسان واحد بهداشت محیط و واحد مبارزه با بیماری‌ها با تجهیزات و امکانات دارویی به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات بهداشتی و داروئی به زائران است.

مدیر شبکه بهداشت چادگان در خصوص واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و مواجه با بیماری‌های فوق حاد پرندگان بیان داشت: تعدادی از این افراد واکسینه شده‌اند و تعدادی واکسن و دارو نیز تهیه شده است که در مواقع ضروری استفاده خواهد شد.

علی علی‌پور کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت گفت: تمام افرادی که جهت دریافت پروانه کسب به شبکه بهداشت و درمان معرفی می‌شوند باید فیش ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی را به واحد بهداشت محیط تحویل دهند.

ستار داودوند، مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان گفت: با توجه به شیوع بیماری فوق حاد پرندگان در استان‌های هم‌جوار احتمال بروز و شیوع در شهرستان چادگان به دلیل وجود رودخانه زاینده‌رود محتمل‌تر است که لازم است همه دستگاه‌های مرتبط همکاری همه جانبه‌ای در خصوص آموزش، اطلاع‌رسانی، کنترل و مراقبت با شبکه دامپزشکی داشته باشند.

لیلا علی‌محمدی، مسؤول واحد سلامت خانواده و جمعی شبکه بهداشت چادگان نیز در این جلسه اظهار کرد: سلامتی آحاد جمعیت اهمیت دارد ولی سالمندان به دلیل نیاز بیشتر برای دریافت خدمات مهم‌تر هستند و از طرف دیگر عدالت ایجاب می‌کند به سالمندان نسبت به سایر گروه‌های سنی توجه ویژه شود.

به گزارش فارس، در این جلسه مصوب شد برای آموزش ارتقای سلامت سالمندان با همکاری ورزش و جوانان، کمیته امداد، بهزیستی و شبکه بهداشت مربی به روستاها اعزام شود، همچنین شبکه دامپزشکی در خصوص بیماری فوق حاد پرندگان اطلاع‌رسانی کند.

انجام بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد لبنی و ساماندهی خودروها و ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و دفتر صدور بارنامه در شهرستان جهت کنترل محموله‌های دامی و الزام به دریافت مجوزهای لازم از دامپزشکی، از دیگر موارد مصوب در این جلسه بود.

 

انتهای پیام/م 

 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی چادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.