انعقاد 237 قرارداد در راستای اجرای طرح کارورزی در استان کرمان

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح کارورزی در استان کرمان از ابتدای مهرماه تاکنون 237 قرارداد بین واحد پذیرنده، کارورز و دستگاه ناظر منعقد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: 10 هزار و 356 کارورز در استان کرمان ثبت نام شده اند که شمار واحدهای پذیرنده 739 واحد بوده و این اعداد نشان دهنده کم بودن واحدهای پذیرنده است.
وی اظهار کرد: استان کرمان در اجرای طرح کارورزی رتبه چهارم کشوری را از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه 150 هزار اشتغال در سطح کشور در طرح کارورزی دیده شده است، گفت: این طرح با یارانه پرداختی از سوی دولت، می تواند بخشی از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را محقق کند.
جهانگیری اظهار کرد: در استان کرمان پنج هزار نفر باید در قالب طرح کارورزی به اشتغال برسند و استانداری کرمان در اختصاص اعتبارات مورد نیاز به خوبی اقدام کرده است.
وی بر همکاری هر چه بیشتر دستگاه های مجری در اجرای طرح کارورزی تاکید کرد و گفت: بسیاری از بنگاه های اقتصادی از این طرح اطلاعی ندارند و این امر نشان می دهد در این زمینه اطلاع رسانی خوبی انجام نشده است.
در طرح کارورزی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارت های لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره‌های کارورزی شرکت کنند از کمک هزینه بهره مند می شوند.
در این طرح، فارغ التحصیلانی که از طریق طرح کارورزی مشغول کار شوند، مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند که بخشی از حقوق توسط دولت پرداخت می شود و مابقی را کارفرما می پردازد.
انتهای پیام/ی

کمک دولت به کارفرمایان در طرح کارورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار