مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تخریب ۸۰ درصدی شبکه توزیع برق سرپل ذهاب /تامین نور معابر برای آوار برداری در اولویت است

ابراهیم نژاد گفت: ۸۰ درصد شبکه توزیع برق در شهرستان سرپل ذهاب بر اثر زلزله از بین رفته و اکنون نوسازی و بهسازی آن آغاز شده است.

تخریب 80 درصد شبکه توزیع برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله /تامین نور معابر  برای آوار برداری از مسکن مهر محمد ابراهیم نژاد مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل توانیر درگفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص  خسارت‌های وارده شده ناشی از زلزله کرمانشاه اظهار کرد: این زلزله ۷ سازه خط تغذیه برق کرمانشاه را دچار مشکل کرد که در لحظات اولیه این موضوع برطرف شد.

وی افزود: عمده خسارت در شهرستان سرپل ذهاب و روستا‌های اطراف بوده که منجر به فرو ریزش شبکه توزیع شد.

ابراهیم نژاد در ادامه تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ درصد شبکه توزیع برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله تخریب شده و انتقال برق، بوسیله کابل‌های خود نگهدار تامین شده است.

وی بیان کرد: با توجه به تخریب کامل منازل در برخی از نقاط و قطع سیم های انتقال برق امکان رساندن برق به بسیاری از مناطق مسکونی میسر نیست، بنابراین  اولویت را به روشنایی معابر دادیم . با قطع انشعاب منازل،  سیستم های تغذیه برق شبکه ، فعال و روشنایی ۸۰ درصد معابر تامین شد تا عملیات آواره برداری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

ابراهیم نژاد در پایان گفت: با توجه به فعالیت شبانه روزی گروه های اعزامی به منطقه، امروز از چند استان دیگر اکیپ هایی اعزام کردیم تا با تجدید نیرو عملکرد بهتری داشته باشند، همچنین ۸ تریلی تجهیزاتی برقی از تهران به کرمانشاه ارسال شده که به محض دریافت، نوسازی و بهسازی شبکه برق آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

عمده خسارت زلزله در شهرستان سرپل ذهاب و روستا‌های اطراف بوده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار