تهدید رژیم صهیونیستی به تشنه‌ نگه داشتن اردنی‌ها!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند این رژیم به منظور بازگشایی سفارت خود در اردن، این کشور را با اهرم متوقف کردن طرح انتقال آب تهدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رأی الیوم، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند رژیم صهیونیستی با هدف تلاش برای بازگشایی سفارت خود در پایتخت اردن و بازگشت دیپلمات های صهیونیست به این کشور، امان را تحت فشار قرار داده است .

باراک رابد، مفسر سیاسی صهیونیست در گفتگو با شبکه ده رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان این رژیم اعلام کرد: پیام آشکاری به اردن ارسال شده است مبنی بر اینکه طرح کانال انتقال آب مادامی که اردن اجازه ندهد دیپلمات های اسرائیلی به این کشور بازگردند و سفارت بازگشایی شود، پیشروی نخواهد داشت.

بنا بر اعلام این شبکه، طرح کانال انتقال آب طرح راهبردی مشترکی میان اردن و رژیم صهیونیستی و با مشارکت بین المللی و به ویژه فلسطین است که اهمیت بالایی دارد. این طرح، برنامه‌ای برای انتقال آب از دریای سرخ به بحر المیت است که طرح های زیرساختی دیگری از جمله شیرین کردن آب و تولید انرژی را در بردارد.

این مفسر سیاسی گفت: اردنی ها می‌خواستند در آینده نزدیک مناقصه‌هایی برای ساخت این طرح میان شرکت های رقیب ترتیب دهند که با مخالفت اسرائیل مواجه شدند.

وی افزود: در پی برگزاری جلسه های داخلی در دفتر بنیامین نتانیاهو با حضور هیئت امنیت ملی و وزارت خارجه، موضعی اتخاذ شد که بر مبنای آن، مادامی که این کشور توافقنامه «صلح» را نقض کرده و اجازه نمی دهد سفارت بازگشایی شود، همکاری با اردن در این طرح متوقف می شود.

باراک رابد در ادامه به نقل از مسئولان عالی رتبه رژیم صهیونیستی افزود: نمی شود سفارت بسته بماند و ما به اجرای این طرح ادامه دهیم. گویی اتفاقی رخ نداده است و همه چیز بر وفق مراد است. در اسرائیل امیدوارند با استفاده از این اهرم بر اردنی ها فشاری بیش از پیش وارد کنند تا این بحران را هر چه سریعتر حل و فصل کنند؛ زیرا بازار آب در اردن از اهمیت بالایی برخوردار است و اردنی ها به موجب این طرح به 50 میلیون متر مکعب آب در سال با بهایی بسیار اندک از اسرائیل دست خواهند یافت و اسرائیل امیدوار است این مسئله به پایان یافتن این بحران کمک کند.

وی در پایان گفت: وزارت خارجه و دفتر بنیامین نتانیاهو از بیان این موضوع خودداری کردند و در وزارت همکاری منطقه ای اعلام کردند که این طرح بلوکه نشده است و ارتباطات اردن و اسرائیل در سطح های پایین خود برقرار می باشد.

شایان ذکر است، سفارت رژیم صهیونیستی در اردن پس از کشته شدن دو شهروند اردنی در مقابل ساختمان این سفارت در عمان از سه ماه پیش بسته شده است.

 

انتهای پیام/ 

تهدید رژیم صهیونیستی علیه اردن درباره متوقف کردن طرح انتقال آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
پس مام میتونیم آب دریای عمان رو بیاریم تو کویر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
لعنت بر یزید
آخرین اخبار