عقب‌نشینی جانسون از سخنانش درباره محکوم امنیتی ایرانی-انگلیسی

بوریس جانسون پس از تحت فشار قرارگرفتن از سوی مقامات و سیاستمداران انگلیسی، از محکوم امنیتی زندانی در ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس برای اظهارات جنجالی خود درباره «نازنین زاغری »، محکوم امنیتی دارای تابعیت انگلیس که هم اکنون در ایران زندانی است، عذرخواهی کرد.

بوریس جانسون پیشتر در سخنرانی خود در پارلمان اذعان کرده بود که نازنین زاغری در ایران آموزش خبرنگاری می داده است. این اظهارات وی علیه نازنین زاغری باعث شد «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس از ترزا می، نخست وزیر این کشور درخواست کند بوریس جانسون را خیلی زود از این سمت برکنار کند. جانسون پیش از این هم اعلام کرده بود آماده است برای دیدار با نازنین زاغری به تهران بیاید.

جرمی کوربین با انتقاد از اظهارات بوریس جانسون گفت: جانسون با صحبت هایش کشور ما را خجالت زده و تضعیف می کند و شهروندان ما را در خطر قرار می دهد. زمان آن رسیده که وی اخراج شود.

بوریس جانسون پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی مقامات و سیاستمداران انگلیسی، مدعی شد: دولت انگلیس هیچ شکی ندارد که نازنین زاغری برای ملاقات با خانواده خود به تهران سفر کرده بود و من نمی دانستم او به چه دلیل به آنجا رفته است. من از نازنین زاغری و خانواده وی عذرخواهی می کنم که به طور ناخواسته باعث اضطراب بیشتر آنها شدم. من واقعا غذرخواهی می کنم. واقعا از او عذرخواهی می کنم.

«امیلی تورن بریم»، عضو پارلمان انگلیس پیشتر اظهارات بوریس جانسون علیه نازنین زاغری را محکوم کرد و از او خواست درباره گفته های خود شفاف سازی کند و به طور صریح و آشکار اعلام کند که به اشتباه این اظهارات را بیان کرده است.

گزارشها حاکی از آن است که همسر نازنین زاغری هم با ارسال نامه ای به بوریس جانسون از وی خواسته است اظهارات خود درباره همسرش را شفاف‌سازی کند.

نازنین زاغری یک تبعه ایرانی-انگلیسی است که در 15 فروردین 1395 به جرم ارتباط با شبکه هایی که برای براندازی نظام ایران تلاش می کردند، بدست نیروهای امنیتی بازداشت شد.


انتهای پیام/

عذرخواهی جانسون از نازنین زاغری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار