آغاز فعالیت خادمان افتخاری زائران پیاده دهه آخر صفر

فعالیت خادمان افتخاری زائران پیاده دهه آخر صفر با پیام شهردار مشهد به صورت رسمی آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در همایش آغاز به خدمت خادمان افتخاری حریم رضوی گفت :توجه بیشتر به مجاوران بارگاه منور رضوی رویکرد شهروند محوری و توجه به شهر هوشمند که در مدیران ارشد شهرداری است، نویدی برای حرکتی پویا و توسعه همه‌جانبه شهر مشهد به حساب می‌آید که با نگاه مشارکت‌پذیری باید توامان شود.

محمدحسن واحدی افزود: در سال‌های گذشته کمتر به موضوع مجاوران توجه شده است و باید در حوزه خدمات‌رسانی فرهنگی و اجتماعی هر چه مطلوب‌تر به مجاوران که خود زائر امام هشتم(ع) هستند، توجه بیشتری شود.

وی گفت : تا عصر روز دوشنبه 22 آبان، افزون بر 45 هزار زائر پیاده به سمت شهر مشهد در حرکت بودند که این رقم به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند.


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه پذیرایی از زائران پیاده دهه آخر صفر شهر مشهد پرداخت و افزود: 276 پایگاه جاده‌ای با کمک خیران در مسیرهای منتهی به شهر مشهد تدارک دیده شده که از این میزان تاکنون 200 پایگاه استقرار پیدا کرده است و مابقی نیز در روزهای آینده آماده خدمات‌رسانی می‌شود.

جهاد خدمت، نهضتی مردمی برای خدمتی خالصانه به زائران است

محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم در ادامه این همایش با بیان اینکه جهاد خدمت، نهضتی مردمی برای خدمتی خالصانه به زائران است گفت: شهرداری مشهد در کنار دستگاه‌های ذیربط نقش تسهیل‌گر را در این حوزه ایفا می‌کند و با در اختیار گذاشتن امکانات موجود، گام در خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به زائران حریم رضوی بر می‌دارد.

وی افزود:در همین راستا در صورت نیاز سالن‌های عمومی و ورزشی تابعه شهرداری مشهد نیز در اختیار زائران پیاده دهه آخر صفر قرار خواهد گرفت.
 

نام نویسی بیش از ۷۰ هزار نفر در سامانه جهاد خدمت ویژه خدمات‌رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر

 
علی قناویزچی مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۰ هزار نفر در سامانه جهاد خدمت ویژه خدمات‌رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر، گزارشی را از روند پذیرایی از میهمانان ایام شهادت امام رضا (ع) ارائه داد.

وی  خاطرنشان کرد: همچنین شمار ایستگاه‌های خدمت به زائران از ۱۱ مورد در سال‌های گذشته به ۳۰ مورد رسیده است.
 
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: در دهه پایانی ماه صفر سال گذشته، ۲۹۹ هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور وارد مشهد مقدس شدند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال به ۳۳۰ هزار نفر برسد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار