رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا:

روزانه بیش از 80 تن زباله در شهرضا تولید می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: روزانه بیش از 80 تن زباله در شهرضا تولید می‌شود و تنها 3 درصد از حجم زباله بازیافت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی صالح‌پور شامگاه دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرضا اظهار کرد: کارخانه نوین جزو تاریخ شهرضا است و مردم و شهروندان شهر علاقه زیادی به این بنای تاریخی دارند، هر چه سریع‌تر باید وضعیت مالکیت این بنا حل شود.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات آرامستان فعلی شهرستان، افزود: به هر حال ظرفیت آرامستان فعلی پر است و مردم در خاکسپاری و دفن اموات با مشکل مواجه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: مردم و شهروندان در رفت و آمد به ویژه روزهای تعطیل به آرامستان فعلی با مشکلات ترافیکی مواجه هستند و مکان مناسبی برای برگزاری مراسم‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است که مکان جدیدی برای ایجاد آرامستان جدید پیش‌بینی شود، بیان داشت: مکان جدیدی که برای آرامستان جدید پیش‌بینی شد که در شرق شهرضا قرار دارد، یک سال و نیم پیش تمام مکاتبات آن انجام شده است.

صالح‌پور ابراز کرد: این مکان دسترسی راحت‌تری دارد و ما زمین برای ایجاد کمربند سبز در اختیار داریم و امکان توسعه شهر هم در آن در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به موضوع آب مصرفی شرب شهروندان، گفت: وضعیت آب مصرفی مردم مناسب نیست که با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله تدبیر و راه حل مناسب باید اتخاذ شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به تکمیل فاضلاب شهری، اذعان کرد: تبصره‌ای تحت عنوان تبصره 3 وجود دارد که در این تبصره مصوب شد که هر واحد مسکونی مبلغی را به صورت قسطی پرداخت کند که سازمان آب یا آبفا بتوانند پروژه فاضلاب شهری را کامل کنند.

 وی با تأکید بر اینکه اگر مردم خودیاری نکنند تکمیل این پروژه زمان‌بر می‌شود، مطرح کرد: مردم شهرستان از ترافیک شهر بسیار ناراضی هستند، در طرح جامع مشکلاتی وجود دارد و 51 هکتار از زمین‌های اطراف شهر را خارج از محدوده اعلام کردند.

صالح‌پور افزود: امیدواریم بتوانیم با احداث خیابان بلوار کشاورز قسمتی از ترافیک شهر در غرب شهرضا را روان‌سازی کنیم و مردم مجبور نباشند از چهارراه مدرس به سمت میدان شهدا و مرکز تردد داشته باشند و با احداث این خیابان بخشی از رفت و آمد شهروندان  راحت‌تر انجام شود.

وی با اشاره به بازدید از کانال زباله شهرضا، تأکید کرد: روزانه بیش از 80 تن زباله در شهرضا تولید می‌شود و تنها 3 درصد از حجم زباله بازیافت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه هنوز در پسماند و حمل این میزان و اینکه تفکیک در مبدأ انجام شود، مشکل داریم، اذعان کرد: با پیمانکاران بازیافت شهرضا صحبت‌هایی انجام شده که بتوانیم مشکلات زباله و تفکیک پسماند حل کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.