مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

صدور مجوز نشر۴ هزار کتاب در قم/انتقاد از نبود استانداردهای لازم در سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:در شش ماه نخست سال جاری ۴هزار مجوز نشر کتاب در استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حسینی کاشانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جلسه  شورای اسلامی شهر که در ساختمان شهید باکری برگزار شد گفت: در عرصه کتاب و در حوزه نشر کتب دینی استان قم در رتبه نخست کشور بوده که در این زمینه سال گذشته بالغ‌بر ۸ هزار مجوز نشر کتاب و در شش ماه اول سال جاری هم ۴هزار مجوز نشر کتاب صادر شده است.

وی با اشاره به برخی اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان قم افزود: در استان قم 4 اولویت بسیار مهم شناسایی شده که مهم‌ترین و به‌صرفه‌ترین اولویت‌های استان را تشکیل داده که در زمینهٔ حوزه چاپ و نشر، حوزه قرآن و مؤسسات قرآنی متعدد و فعال در قم، بخش شعر آیینی و وجود اساتید و شاعران با استعداد و جوان پرشمار در قم و رسانه و ظرفیت بالای بین‌المللی این استان 4 اولویت اصلی شهر قم است که باید در زمینه‌ها اقدامات مناسبی انجام داد.

حسینی کاشانی ادامه داد: 5 میلیون تیراژ تعداد کتب چاپ‌شده در 6 ماه نخست سال جاری بوده است که بسیار قابل‌توجه است همچنین در استان قم 1200 ناشر وجود دارد که بیش از 900 واحد از این ناشران کاملاً فعال بوده که بخش عظیمی از فعالیت‌های آن‌ها را نیز عرصه دین و معارف تشکیل می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از نبوداستانداردهای لازم در عرصه سینما گفت: در حوزه سینما استانداردهای لازم بر این است که به‌ازای هر صد نفر یک صندلی باید وجود داشته باشد که در حال حاضر متأسفانه به‌تعداد هر 600 نفر یک صندلی وجود دارد.

وی ادامه داد: 300 نفر از هنرمندان، فعالان قرآنی و مداحان در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که بسیار قابل‌توجه است همچنین 125 هزار بلیت در شش ماه اول سال فروخته شده که نشان از رغبت بالای مردم قم نسبت به سینما است اما تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله زیاد است و 46 فیلم کوتاه و یک فیلم بلند نیز در شش ماه نخست امسال مجوز ساخت گرفتند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: 580 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قم مشغول هستند که بیش از 800 صد میلیون تومان برای آن‌ها در سال 96 هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: زیرساخت‌های فرهنگی را باید مجموعه‌های عمرانی احداث کنند و وظیفه ارشاد اسلامی ساختن سینما نیست اما همکاری و تعامل بین نهادهای مختلف در این عرصه بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: اگر هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شود خروجی کارها بسیار بیشتر می‌شود اما موازی‌کاری بین دستگاه‌های فرهنگی بسیار زیاد است که در عرصه بحث‌های قرآنی اقدامات و تفاهم‌نامه‌های خوبی برای مقابله با موازی‌کاری‌های دستگاه‌های متولی انجام شده است.

حسینی کاشانی با انتقاد از روند تبلیغات بدون مجوز در سطح شهر تأکید کرد: باید تمام تبلیغات سطح شهر با مجوز اداره کل ارشاد انجام شود اما در حال حاضر بیش از 80 درصد تبلیغات سطح شهر بدون کسب مجوز از اداره کل ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اقدامات انجام‌گرفته برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری در استان قم گفت: 5 میلیارد تومان برای راه‌اندازی کتابخانه میدان امام(ره) و 4 میلیارد تومان نیز برای احیا و راه‌اندازی فرهنگسرای پردیسان هزینه شده است.

انتهای پیام/ش

سخنان مدیرکل ارشاد قم در جلسه ی شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار