«ته ینج» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورود «دوستم» به مزار شریف کذب است/ هیچ منع قانونی برای بازگشت معاون اول ریاست جمهوری وجود ندارد

«بشیر احمد ته ینج»، نماینده مردم فاریاب در پارلمان افغانستان گفت: برای بازگشت جنرال دوستم به کشور طی دو هفته آینده تلاش خواهیم کرد.

ورود «دوستم» به مزار شریف کذب است/ معاون اول ریاست جمهوری طی دو هفته آینده به کشور باز می گردد«بشیر احمد ته ینج»، نماینده مردم فاریاب در پارلمان افغانستان و سخنگوی حزب جنبش ملی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای بازگشت جنرال دوستم به کشور طی دو هفته آینده تلاش خواهیم کرد.

وی با رد اخبار منتشر شده مبنی بر ورود جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به مزار شریف از طریق مرز حیرتان گفت: جنرال دوستم امروز وارد افغانستان نمی شود و اخبار ورود ایشان به مزار شریف کذب است.

این سیاستمدار نزدیک به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد: تلاش‌های ما برای بازگشت ایشان به کشور طی دو هفته آینده جریان دارد.

سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان تاکید نمود که هیچ گونه منع قانونی برای بازگشت جنرال دوستم به افغانستان وجود ندارد و ایشان به زودی به کشور باز خواهد گشت.

بشیر احمد ته ینج اظهار داشت: برنامه های معاون اول ریاست جمهوری پس از بازگشت به افغانستان در دو بُعد پیگیری می شود؛ اول اینکه به عنوان معاون اول ریاست جمهوری از نظام موجود در افغانستان حمایت می کنند و کار خود را در سمت معاونت اول ریاست جمهوری از سر می گیرند و در قدم بعدی، در قالب حزب جنبش ملی و سایر جریان های سیاسی همچون «ائتلاف نجات افغانستان» فعالیت های خود را ادامه خواهند داد.

سخنگوی حزب جنبش ملی افزود: جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری برای افتتاح رسمی ائتلاف نجات افغانستان و تسریع و گسترده سازی این ائتلاف برنامه هایی را روی دست دارند که پس از بازگشت به کشور عملیاتی خواهند شد.

قابل ذکر است که برخی از منابع خبری افغانستان امروز از بازگشت جنرال دوستم به افغانستان از طریق مرز حیرتان خبر داده بودند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از ایجاد پرونده حقوقی میان او و احمد ایشچی، والی سابق جوزجان به ترکیه رفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار