معاون وزیر صنعت:

رفتارهای امنیتی در مبارزه با قاچاق جوابگو نیست

سینکی، قاچاق را نقطه آسیب پذیر اقتصاد ایران دانست و گفت: رفتار‌های امنیتی و کنترلی در مبارزه با قاچاق جواب نمی‌دهد.

به گزارش رفتارهای امنیتی در مبارزه با قاچاق جوابگو نیستخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به هویت تاریخی و طولانی اصناف کشور اظهار کرد: دومین تکیه گاه بسیاری از کشور‌ها برای توسعه اقتصاد و تولید، بانک است در حالی که در ایران جایگاه چهلم به بانک اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: در گستره رفتار‌های حرفه‌ای، مشکل، مسایل اجرایی نیست بلکه تفکر و نوع نگاه و اندیشه که برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: قاچاق، اکنون نقطه آسیب پذیر اقتصاد ایران است و همه باید تلاش کنند این موضوع را حل کنند. البته مبارزه با قاچاق در اتخاذ سیاست‌های معنادار است و این موضوع در رفتار‌های عملیاتی، امنیتی و کنترل و بازرسی به پاسخ نهایی نمی‌رسد.

به گفته سینکی، اصناف می‌تواند رفتار‌هایی اتخاذ کنند که کالای قاچاق، قدرت نفوذ در شبکه توزیع را نداشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاهش نرخ اجناس در شبکه توزیع یادآورشد: روزی به دنبال توسعه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور بودیم و اصرار بران بود که این فروشگاه‌ها با سهامداری خودشان ایجاد شوند.

وی تاکید کرد: ۵۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی کشورمان نیاز به نوسازی و نوین‌سازی فعالیت‌های خود دارند و باید توجه داشت امروز سهم این بخش تولیدی در اقتصاد کشور کاهش یافته است.

سینکی در پایان افزود: امروز باید تمام اصناف به این سمت بروند که چه مسوولیت هایی را می‌توانند از دولت دریافت کنند.

انتهای پیام/

قاچاق، نقطه آسیب پذیر اقتصاد ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار